Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Xioz
Hej

Går i bil bytar tagen. Har ett dilemma!

Kollar på xc60 11B (d3 awd eller d5 awd , summum el rdesign under 10000mil & automat. Kostar runt 250-300. Men har på senare tid funderat på en ny XC60, såg att BraBil har nya Summum (d4 awd) Bussnies-15 för 368. Är det bara jag som tycker att 70-100 extra för en ny xc60 är mera motiverat? Tycker att när man kollar på vad man får så är de begagnade xc60 väldigt dyra och inte sjunkit 50% som de bör göra på 3 år och 5000mil?

Räknar man på vad begagnade kostar så har de kostat 500-540k nya, de tror ja knappast!

Bättre investering i att köpa nytt?!?!
Användarvisningsbild
av philipsguy
Begär offert på en nybil med utrustningsnivån du vill ha och jämför! Försök också matcha mot någon aktuell kampanj. Jämför sedan med begagnatmarknaden. Alla har väl någon smärtgräns för vad en bil får kosta?
Hur mycket pengar du har i bufferten för reparationer och service på ett ev beg.köp kan ju också spela en viss roll?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_XC ... ?ca=20&w=2

Här är en begagnad XC60 med R-design och väldigt mycket utrustning, den kostade runt 570.000kr före rabatt. Nu har den rullat ca 9000 mil och kostar 303tkr.

Man kan ju få en ny med aut + awd för ett väldigt attraktivt pris men det blir dyrt om man ska ha massa tillval.
Användarvisningsbild
av Xioz
Kollade som sagt blocket, BraBil har annonser där med D4 awd Summum+bussnies för 368k

En begagnad 11B kostar 250-270 med ungefär samma utrustning. Saknar kanske visar saker som elbaklucka, men annars samma 'utrustning" Står i annonsen att man kan lägga till vissa saker!

Då får man räkna 4 år gammal ej faceliftad inv och utv samt ~8000mil!!!

Dvs 100k extra för en helt ny bil?!? Tycker då att begagnade bilarna ligger väldigt i överpris?

Billigaste på blocket; http://www.blocket.se/vi/53917175.htm
Användarvisningsbild
av Xioz
XC90_Executive skrev:Jag brukar alltid ge rådet att kolla på en ny lagerbil istället! Lätt värt det!! :D

Exakt vad jag har börjat fundera på! Om man kollar vad en begagnad kostar och kontra nytt... Så är tapp på 100k på 4 år och ~8000 mil än bättre investering än köpa en gammal, efter ca 8år och ~16000 mil så lär den vara mindre värd än 100k.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Sen lever man bara en gång också! :D

Vad är roligast att hämta ut? En några år gammal bil som gått 8000 mil eller en helt ny MY15 som ingen annan har använt? :wink:
Användarvisningsbild
av Xioz
Jo exakt!

Har en en fundering på D4 nya VEA eller D4 awd (båda med automat) Måste in o testa!

förbrukningen skiljer det så mkt som det står i specs ? eller är det i slutändan samma? Sen är det mera "karaktär" i awd? mera känsla ?

eller är det samma körstil ?

Nått speciellt paket man måste ha på nya MY15? har tänkt summum +bussnies.

Klimat paket? VOC -eller med tidur.
Lastvagn-paket?
Drag?

Är det nån som har koll på om det är "bättre" kampanjer under vintertid? har inte bråttom att beställa just nu. Såg att om man kör med volvofinans har de nu service i 3 år, nått som kmr vara längre fram?
Användarvisningsbild
av svergie2
Xioz skrev:Jo exakt!

Har en en fundering på D4 nya VEA eller D4 awd (båda med automat) Måste in o testa!

förbrukningen skiljer det så mkt som det står i specs ? eller är det i slutändan samma? Sen är det mera "karaktär" i awd? mera känsla ?

eller är det samma körstil ?

Nått speciellt paket man måste ha på nya MY15? har tänkt summum +bussnies.

Klimat paket? VOC -eller med tidur.
Lastvagn-paket?
Drag?

Är det nån som har koll på om det är "bättre" kampanjer under vintertid? har inte bråttom att beställa just nu. Såg att om man kör med volvofinans har de nu service i 3 år, nått som kmr vara längre fram?
Driver Support Package är definitivt ett måste, speciellt när du har automat och kan utnyttja ACC fullt ut ;)
av Lövet
Jag skulle valt nytt med den skillnaden. Tycker nyare XC60 hos volvohandeln är märkligt högt prissatta.
"Sentry mode" kamera?

Denna testvinnare tycker jag verkar intressant, […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Med vad ska man smörja lagren och kugghjulen […]

Hallå! Om man är som jag och gillar ba[…]

230fk går snålt

Köpte chip av Dw autokonsult. Dann sägs […]