Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Finns det nåt man kan "ta" en bil med hastighetsberoende servo på?
Provade en bil idag, och jag tyckte att den var skön att köra, och jag tyckte att styrningen var hårdare i landsvägsfart, så jag misstänker att den var utrustad med det?
Fast det stod inget om att den skulle ha det.
Kan man ställa hårdheten i menyn eller inte?
Var bara en snabb provkörning, och är väl inte seriös spekulant just nu (har ett hus som jag måste sälja först), men i framtiden.
Då är det bra att veta hur man ser på ett enkelt sätt att en bil har det?
Ja, nu har jag iofs aldrig känt det på Volvo, men på de övriga bilarna jag kört som har haft progressiv servo har det då varit lillfingerservo vid stillastående, det är väl lixom det som är meningen med det.Trodde Volvo hade samma uppfattning där men så verkar det inet vara.
Jag tycker volvos benämning är fel, möjligen är den hastighetsberoende men den stora grejen är ju att man kan ställa hårdheten. Hur viktigt det nu kan va, jag har också min stående på mittenläget, så jag undrar om tillvalet verkligen gör något för mig?

/Martin
Jag uppfattar inte den som hastighetsberoende ett enda dugg. Det är nog en missuppfattning. Man ställer hur lätt styrningen ska gå i tre steg det är allt. Farten har inte med det att göra. :(

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]