Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
Jag och min kompis la märke till väldigt udda bulor på hans bakre kofångare, v60 my14! Är det någon som har en aning om vad det kan vara?
Hon ska till ÅF med bilen i nästa vecka och fråga, men tänkte att det är ju bra om man har lite "kött på benen" innan man kommer dit ju. Någon som haft något liknande eller har en ide om vad det kan vara?

Tilläggas bör väl göras att dom är hårda!
Bilagor
image.jpg
image.jpg (1.03 MiB) Visad 350 gånger
image.jpg
image.jpg (1.07 MiB) Visad 333 gånger
av Droopy
Aldrig sett sådant uppkomma på rena plastytor, ser ju ut som galvblåsor. Men du behöver inet ha något kött på benen, det där åtgärdar ÅF på garanti, så ska det ju inte se ut oavsett.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Skulle tippa på att det är en slaggprodukt från tillverkningen som inte upptäckts tidigare. Se dock upp för nyansskillnader om de ska lackera om den. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=106572
av Droopy
ja, jag skulle nog försökt få ekonomisk kompensation och åka vidare med bulan. Jag fick 3laxar till sist då ÅF fösökte lackera nederdeln på bakre kofångaren, de höll på i 2 veckor sedaqn sa jag stopp, det blev hyffsat men inet bra, så jag fick kompensation av säljaren.

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]