Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Solem
Såg precis att VOC uppdaterats (2.20). Där står att stöd för att starta motor via appen lagts till men att det bara på utvalda marknader (ej Österrike, Tyskland, Schweiz, Frankrike och UK) och beroende på bilens konfiguration (automat och vissa motorer).

Någon som vet vad som gäller för Sverige? Alternativet dök inte upp i appen...

/Solem
av nielsthorsen
Det samme her. Får ikke alternativet. Jeg er fra Danmark og min Volvo er en V60 D3 aut MY 13. Hvis man åbner Demo kan man se knappen.

Det er åbenbart kun specielle modeller der får alternativet.

/Niels
av halfwayback
Jag är hyfsat säker på att det är bara modellerna/motoralternativen som är kapabla till ERS-start som också nu kommer ha denna funktion även i VOC.
av tunnis
Stod väll att det bara gäller modellår2015?
av Tjocken
Detta verkar ju riktigt jävla nice! Hoppas verkligen att min kommande bil har denna funktion. Har verkligen saknat en funktion då man kan starta ac;n innan man kommer till bilen en stekande sommardag! Då behöver man ju inte bli jättearg när det bara finns parkeringar i solen!
Bara hålla tummarna att det funkar på nästkommande bil!
Användarvisningsbild
av torwald
Jag hoppas också det, men tror jag läste någon stans att detta inte fanns på diesel bilar. Eller åtminstone inte på de vi beställt (de gamla 5orna)
Användarvisningsbild
av joel80
Vore bättre om man kunde driva ACn via dieselvärmaren på nått vis.. :) Men det krävs lite modifieringar på tillverkningen av den då gissar jag. :p
av Tjocken
Då blir det nog ett besök hos ÅF imorn och ta reda på detta illa kvickt och sen byta motor! Eller får nog sova på saken först så får vi se. Men vore ju konstigt om det inte skulle finnas till 5orna, varför inte liksom?
av Exquattro
Eller varför, liksom? Tomgångskörning är ju både reglerat i tid på de flesta ställe och det finns nog med pappskallar som låter bilen stå och puttra medan man läser tidningen vid frukostbordet bara för att inte behöva bli kall om de stackars fingrarna eller lite för varm i rumpan på sommaren. Hur skitiga avgaserna är vid tomgångskörning vet nog de flesta här på forumet. :evil:
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]