Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
Jag har en V60 D2 2014. Men vid köp och leverans så strulade det väldigt mycket och det gick inte riktigt som det skulle alla gånger med allt som blev sagt.
Så nu har jag blivit lovad att ÅF ska stå för lite "modifieringar" av bilen såhär i efterhand. Men jag undrar vad som kan vara värt att fixa till med bilen som går att göra i efterhand?
Bland annat så missades backvarnare på bilen så undrar jag om det går att eftermontera det? Eller vad ska man annars satsa på att göra som man kan sakna! Bilen är ganska så basic i utförandet då det är en your kinetic modell.
Är det någon som har tips och förslag på vad man skulle kunna göra?
chaffis75 skrev:Att eftermontera backvarnare är inga problem, jag eftermontera sensorer fram och det är betydligt mer jobb för dem men inget problem.

Fredrik
Blir det då som standard att stereon sänks och man får bilden i sin skärm där i mittkonsollen?
av Droopy
Tjocken skrev:
chaffis75 skrev:Att eftermontera backvarnare är inga problem, jag eftermontera sensorer fram och det är betydligt mer jobb för dem men inget problem.

Fredrik
Blir det då som standard att stereon sänks och man får bilden i sin skärm där i mittkonsollen?

Ja, det blir som standard.
Användarvisningsbild
av bem
Rattvärme kanske inte vore så dumt? Det går att eftermontera på en MY14. Ratten byts ut mot den 3-ekrade sportratten med rattvärme samt mjukvara för rattvärme tankas in. Vipps varmt ock skönt på vintern när man greppar ratten.
Värde ca 5 tkr inkl montage.
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-464778

Ett annat alternativ kan vara fjärrstyrning av värmaren via startnyckeln, om du har tidur. Det är en mjukvara som tankas in.
Värde ca 3 tkr.
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-462883
(Applikation Fjärrstart)

/Bo
Användarvisningsbild
av SvenB
Tjocken skrev: Så nu har jag blivit lovad att ÅF ska stå för lite "modifieringar" av bilen såhär i efterhand. Men jag undrar vad som kan vara värt att fixa till med bilen som går att göra i efterhand?
Bland annat så missades backvarnare på bilen så undrar jag om det går att eftermontera det? Eller vad ska man annars satsa på att göra som man kan sakna! Bilen är ganska så basic i utförandet då det är en your kinetic modell.
Har ÅF antytt till vilken summa som "modifieringarna" får kosta? Att backvarnare, som du tydligen beställde, skall ingå är klart. Men har det antytts hur mycket utöver det som de är villiga att kompensera dig med? Jag frågar med anledning av de något vidlyftiga förslag du fått här. :)
SvenB skrev:
Tjocken skrev: Så nu har jag blivit lovad att ÅF ska stå för lite "modifieringar" av bilen såhär i efterhand. Men jag undrar vad som kan vara värt att fixa till med bilen som går att göra i efterhand?
Har ÅF antytt till vilken summa som "modifieringarna" får kosta? Att backvarnare, som du tydligen beställde, skall ingå är klart. Men har det antytts hur mycket utöver det som de är villiga att kompensera dig med? Jag frågar med anledning av de något vidlyftiga förslag du fått här. :)
Ja, någonstans mellan 10-15 tusen skulle jag kunna plocka på bilen. Så vi får väl se vad han säger när jag ger mina förslag. Ska träffa honom under morgondagen och så ska vi försöka göra färdigt allt då och bestämma. Men känns bra att jag vet det finns massor med saker man kan göra iaf!
Om det är en your edition så har du väl redan ratt med elvärme i och med klimatpaketet nu?

Du har förmodligen redan lagt till bättre ljud / teknikpaket men om du inte gjort det så är ju ljudsystemet, t ex high performance med bluetooth, usb osv något som ÅF kan eftermontera. Värde ca 4500.

Det börjar bli hög tid att bagageutrymm[…]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]