- tis 25 sep 2012, 20:49
Ja T4 motorn B4164T i V40 är samma som sitter i S/V60 o även S80 V70 T4
Moderator: Moderatorer
Samma motor. Om programvaran sen certifieras till fler bilmodeller är en annan fråga...Då är allt möjligt...men som du säger. Detta betyder inte automatiskt att det kommer till de andra modellerna.
crumpets skrev:Varför skulle den det, fartdåre? Det är ju en helt annan motor. Mjukvara till T4 och T5 betvivlar jag kommer komma över huvud taget.Det kommer mjukvara till T4 och T5, men effekten kommer troligtvis inte bli högre än vad som
XC90_Executive skrev:V40 T5 är dock femcylindrig...Och nuvarande T5 kommer aldrig få en effekt som överstiger de utlovade 256 hästarna i nya T5, hur mycket Polestar
pak7 skrev:Det borde ingå hos polestar att typa om bilen då för det priset tycker jag,om det ändå är volvos trimavd.Nu är det ju bilprovningen som tar betalt för omtypningen, inte Polestar. Och skulle ÅF åka till bilprovningen och typa om åt dig i samband med uppgraderingen så lär det knappast bli billigare än om du gör det själv.
pak7 skrev: Om flera som testat t3 och t4 säger att det knappt märks så begriper jag inte varför polestar lägger energi på nåt som ändå ingen märker :???:Samma motor och Polestar till T3 är samma mjukvara som redan sitter i T4. Dyrt eller ej, det är väl mindre pengar än vad det skiljer mellan T3 och T4 i nypris? Gissar att största anledningen till att det finns Polestar till T3 är att mjukvaran redan finns så kostnaden är inte speciellt stor för att kunna erbjuda det.
Jag har inte kört nån t4 men blir det inte mera vrid än det är idag så känns den uppdateringen ganska meningslös.
Är det så att siffrorna är =t4 så är det aldeles för dyrt i mina ögon för då kunde de lika gärna lägga in t4 programvara och inte kalla det för polestar då det ändå inte är trim! Samma motor annars väl?
Det varierar med årsmodeller och när ty[…]