Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ChelseaHansa skrev:RTI Förberedd står det på myvolvo, vad betyder det?

Om man tecknar ett serviceavtal på bilia, gäller den samltiga bilia verkstäder eller en specifik ?

Edit: menar RTI
RTI är i stort sett navigation, att det är förberett betyder nog att typ kablar är fördragna.
svergie2 skrev:
ChelseaHansa skrev:
svergie2 skrev:Japp :) Det är P-Ljus.
Ahh, ok. P-Ljus, tack.

Bild uhmm, vad är P-Ljus, parkerings ljus?
Precis :p. (:0)
Ok. Tack Så den lyser "aldrig" ?
svergie2 skrev:

Om man tecknar ett serviceavtal på bilia, gäller den samltiga bilia verkstäder eller en specifik ?

RTI är i stort sett navigation, att det är förberett betyder nog att typ kablar är fördragna.
Tack, mao om jag vill han navigering, kan det eftermonteras ?
crumpets skrev:Poängen är att de ska veta att de har dig som kund ett antal år framöver. Jag tyckte inte det var förmånligt nog att nappa på.
Bra, som jag misstänkte då. Då finns det kanske utrymme till att förhandla. Man kan ju jämföra Mechanum och bilia och ställa dem emot varandra. Och om det inte blir förmånligt så behöver man ju inte nappa.
ChelseaHansa skrev:
svergie2 skrev:
ChelseaHansa skrev: Ahh, ok. P-Ljus, tack.

Bild uhmm, vad är P-Ljus, parkerings ljus?
Precis :p. (:0)
Ok. Tack Så den lyser "aldrig" ?
svergie2 skrev:

Tack, mao om jag vill han navigering, kan det eftermonteras ?
Parkeringsljuset lyser med halvljusen :)

Navigation går att eftermontera i din bil, ja :)
Cool bil.
Har hunnit som snabbast lyckas gå igenom menyerna och likn och gjort mina inställningar.

Larm var det som skrevs här. Helt rätt, "dessvärre" ingen bränsle motorvärmare. I alla fall inte vad jag kunde hitta.
Men går det att eftermontera, eller är det en elektrisk som gäller (vilket kanske duger åt mig).
Hade en del drivers support saker som jag inte trodde dock. Skall sätta mig in i vad det är och hur det fungerar.
Men gösses vad den går. :-)

Satte i ett USB minne och det låter ju bra. Fick lite problem med navigeringen. Den valde en den första mappen och spelade upp innehållet i den. Men de andra mapparna då och låter som också ligger i rooten ? Dom kommer jag inte åt ??

Om registrerar flera telelfoner via Bluetooth, vilket telefon väljer den? Jag kör oftast på morgonen, och frugan på e.m. Tänkte om jag stänger av min bluetooth på telefonen, betyder det att den väljer frugans med automatik? Eller måste man gå in och välja?
Den väljer telefonen som den hittar först när du startar bilen.

Edit, som ni skriver nedan så är det självklart senast använda den söker upp. Vet inte egentligen vad man önskar.
Senast redigerad av 1 poseidon, redigerad totalt 0 gånger.
ChelseaHansa skrev:Helt rätt, "dessvärre" ingen bränsle motorvärmare. I alla fall inte vad jag kunde hitta.
Men går det att eftermontera, eller är det en elektrisk som gäller (vilket kanske duger åt mig).

Satte i ett USB minne och det låter ju bra. Fick lite problem med navigeringen. Den valde en den första mappen och spelade upp innehållet i den. Men de andra mapparna då och låter som också ligger i rooten ? Dom kommer jag inte åt ??

Om registrerar flera telelfoner via Bluetooth, vilket telefon väljer den? Jag kör oftast på morgonen, och frugan på e.m. Tänkte om jag stänger av min bluetooth på telefonen, betyder det att den väljer frugans med automatik? Eller måste man gå in och välja?
Elektrisk känns väl lite modernare än att bränna soppa varje gång du vill värma bilen, men samtidigt är ju bränslevärmare väldigt trevligt de gångerna du väl står utan ett uttag. Det kostar lite över 10000 kr att välja till bensinvärmare om du bygger ny och gissar det inte varit lönsamt för Volvo om det varit billigare än så att eftermontera. Som mest "värt det" är det om du har Volvo on call, eftersom du då kan starta värmaren från telefonen och ha en varm bil att sätta dig i på inte särskilt många minuter. (men dubbelkolla det först, har för mig det fungerar lite olika på senare årsmodeller, t.ex om bensinvärmare ens finns eller om on call stöder det på en MY11).

Vad händer om du vrider på det övre högra vredet, menyvredet s.a.s? Har något svagt minne av att det är det man använder.

I min erfarenhet försöker den koppla upp sig mot den senast använda. Hittar den inte den så söker den "tidigare anslutna mediaenheter", vilket brukar vara 50/50 att den hittar min telefon. Tryck Exit om den börjar söka efter fel telefon och använd meny-vredet alt. "tumhjulet" på ratten för att skrolla till rätt telefon.
Schmoyoho skrev:
ChelseaHansa skrev:Helt rätt, "dessvärre" ingen bränsle motorvärmare. I alla fall inte vad jag kunde hitta.

Elektrisk känns väl lite modernare än att bränna soppa varje gång du vill värma bilen, men samtidigt är ju bränslevärmare väldigt trevligt de gångerna du väl står utan ett uttag. Det kostar lite över 10000 kr att välja till bensinvärmare om du bygger ny och gissar det inte varit lönsamt för Volvo om det varit billigare än så att eftermontera. Som mest "värt det" är det om du har Volvo on call, eftersom du då kan starta värmaren från telefonen och ha en varm bil att sätta dig i på inte särskilt många minuter. (men dubbelkolla det först, har för mig det fungerar lite olika på senare årsmodeller, t.ex om bensinvärmare ens finns eller om on call stöder det på en MY11).

Vad händer om du vrider på det övre högra vredet, menyvredet s.a.s? Har något svagt minne av att det är det man använder.

I min erfarenhet försöker den koppla upp sig mot den senast använda. Hittar den inte den så söker den "tidigare anslutna mediaenheter", vilket brukar vara 50/50 att den hittar min telefon. Tryck Exit om den börjar söka efter fel telefon och använd meny-vredet alt. "tumhjulet" på ratten för att skrolla till rätt telefon.
Tack. Jo blir nog en elektronisk värmare. Skall kolla priser.

I morse när jag klev in i bilen letade den efter frugans mobil, hittade den inte (hon var inte med), stod det ingen telefon ansluten. Så jag fick manuellt ansluta min.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]