Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#453940
XC60 är ganska mycket mindre än V70 om man kollar i liter. I verkligheten tycker jag att V70/XC70 känns mycket större.

Som jag sa, jag har har inga exakta mått nu, går bara efter hur jag tycker att det ser ut. Tycker inte att det ser mindre ut än V50.
av Steff 99
#453951
XC90_Executive skrev:XC60 är ganska mycket mindre än V70 om man kollar i liter. I verkligheten tycker jag att V70/XC70 känns mycket större.

Som jag sa, jag har har inga exakta mått nu, går bara efter hur jag tycker att det ser ut. Tycker inte att det ser mindre ut än V50.
Enligt det jag sett så är V60 18 liter mindre än V50 med uppfällt baksäte, lite men ändå.

Volymmässigt är nog XC60 och V70 ungefär lika stora eftersom XC60 är högre än V70, men upplevelsen är oftast hur stort det är upp till insynsskyddet och där har du säkert rätt.
av Arese
#453953
Som frekvent barnvagnslastar kan jag bara kosntatera att bagaget i XC60 är ett kraftigt nedköp mot våra tidigare V70II. Min upplevelse är dessutom att utrymmet ovan insynsskyddet är mindre då bakrutan sluttar "inåt".

Mvh
Arese
av Steff 99
#453957
Arese skrev:Som frekvent barnvagnslastar kan jag bara kosntatera att bagaget i XC60 är ett kraftigt nedköp mot våra tidigare V70II. Min upplevelse är dessutom att utrymmet ovan insynsskyddet är mindre då bakrutan sluttar "inåt".

Mvh
Arese
Du har säkert rätt i din upplevelse, jag testade även V60 innan jag beställde XC60 och där kan vi snacka om "mini" utrymme, därför föll V60 bort direkt.
av Lazy
#453965
Steff 99 skrev:
XC90_Executive skrev:Lika stort bagage som XC60 är det inte riktigt i V60. Jag har inga exakta mått här just nu men det ser lite 'grundare' ut plus lite smalare. Men ingen jätteskillnad!

V70/XC70 är dock betydligt mer lättlastat och rymmer mer.
Hummmm...visst är det jätte skillnad mellan XC60 o V60 utrymmesmässigt i bagaget !, V60 är tom mindre litermässigt än V50 med uppfällt baksäte
XC 60 är inte mycket mindre än en V70.
V60 lastar 13l mer än V50 med uppfällda baksäten, och när baksätena är nedfällda tar V60 430-1241 och V50 417-1307 liter.

Var och kikade på en V60 i helgen och jag tycker att designen är den snyggaste Volvo någonsin tagit fram. :D
av Steff 99
#453969
Ynot skrev:
Steff 99 skrev:
XC90_Executive skrev:Lika stort bagage som XC60 är det inte riktigt i V60. Jag har inga exakta mått här just nu men det ser lite 'grundare' ut plus lite smalare. Men ingen jätteskillnad!

V70/XC70 är dock betydligt mer lättlastat och rymmer mer.
Hummmm...visst är det jätte skillnad mellan XC60 o V60 utrymmesmässigt i bagaget !, V60 är tom mindre litermässigt än V50 med uppfällt baksäte
XC 60 är inte mycket mindre än en V70.
V60 lastar 13l mer än V50 med uppfällda baksäten, och när baksätena är nedfällda tar V60 430-1241 och V50 417-1307 liter.

Var och kikade på en V60 i helgen och jag tycker att designen är den snyggaste Volvo någonsin tagit fram. :D
Va bra att du hade siffrorna, konstaterande är dock att V60 inte är större än V50 som också är liten, mindre än många mellanklassare, men däremot är V60 mycket modernare och "snyggare" 8)
av Amli
#454067
Var och kollade in V60 idag, och håller med om att den ser riktigt bra ut! :-)-) Men bagaget var exakt så litet som det låter. Det är inget alternativ över huvudtaget för den som behöver lite last. Jag kan knappt se att en normal stor barnvagn går in där.
av Lazy
#454102
Amli skrev:Var och kollade in V60 idag, och håller med om att den ser riktigt bra ut! :-)-) Men bagaget var exakt så litet som det låter. Det är inget alternativ över huvudtaget för den som behöver lite last. Jag kan knappt se att en normal stor barnvagn går in där.
Ok V60 har inget jättebagage (där har Volvo andra alternativ), men en normalstor barnvagn får du in och att byta från V50 till V60 tror jag blir ett stort lyft på många sätt även om bagaget inte är så mycket större.

Nu gällde ju denna tråd motorval, då vill jag rekommendera D3:an som jag körde (S60) 20mil med i helgen "kanooon". :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Är långt ifrån den på forum[…]

Skall installera ett sådant för att f&a[…]

Volvo v50 startar ibland

Som kvillebäck var inne på - det ä[…]

Har en S60 D5 årsmodell 2012. Bränslem&[…]