- fre 28 okt 2011, 23:23
När jag köpte C70N så visste jag vilken motor jag ville ha då jag haft en S60T5. Problemet var ny eller begagnad. Det blev en ny som var lite dyrare än jag tänkt mig, men jag fick den jag ville ha. Idag har dom ändrat i motoralternativen, men även T6 är lockande och jag blev positivt överaskad av dom förbrukningssiffror jag läste tidigare om denna motor.
Tallberg skrev:När kommer dom motorerna. Kommer dom till våren och till MY13 eller längre fram till MY14 eller ännu senare. Det är så att skall jag köpa en bil för upp till 400000kr så vill jag köpa en som jag vill ha. Inte sitta sen och tänka att varför köpte jag denna och inte den andra och så har man lagt 350000kr och vill ha något annat.CabBO skrev:Har ett bra tag nu funderat på att byta min C70 T5:a mot en annan bil. Det har varit S/V/XC60 och S80. Det finns inte en enda ny T5:a i bilhallarna på dessa bilar. Det finns 1st ?? V60, 3st S60 och inga XC60 på Byt bil och det över hela Sverige. Varför skall man tydligen inte ha en T5:a. Vad är det som gör att man vill ha en. Själv är jag van vid prestandan och funderar mycket på hur det är att byta till en D3:a eller T3/T4:a när man är van vid kraft. D5 eller T6 håller en annan prisklass tyvärr när man vill ha utrustning också.Om du är osäker så tycker jag du ska vänta tills de nya och egenutvecklade Volvo fyrorna kommer (från skövde). De ersätter ford fyrorna, vad jag har hört så kommer toppversionen piska det mesta med samma liter volym..
När jag köpte C70N så visste jag vilken motor jag ville ha då jag haft en S60T5. Problemet var ny eller begagnad. Det blev en ny som var lite dyrare än jag tänkt mig, men jag fick den jag ville ha. Idag har dom ändrat i motoralternativen, men även T6 är lockande och jag blev positivt överaskad av dom förbrukningssiffror jag läste tidigare om denna motor.
Volvo Amazon -66, Volvo 142 -69, Volvo 142 -73, Golf GLS -79, Sierra 2.0 IS -87, Volvo 850SE -95, Saab 900 Cab -96, Volvo S60 T5 -02, Volvo C70 T5 -08 MBM, V60 CC D4 AWD B A S P* -17, Volvo C70 Cab -01. V60 T8 R -21.