Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrNorth
troubleshooter skrev:MIndre än en vecka för mig, och i fredags så flyttade status till steg 2, det rör på sig.....
Okej, kommer det något brev hem eller hur får man tillgång till den webbsidan?

/Henrik
Användarvisningsbild
av Guligan
MrNorth skrev: Ice vit tycker jag också är aningen "vitare" än de många vita bilar som rullade ut på 80 och 90-talet.
/S
Det har du helt rätt i. Ice vit går mer mot en kallare "kylskåpsvitt" jämfört med tidigare vita kulörer. Jag tror den nya vita färgen kom som MY03 eller MY04.
av MrNorth
Segt, över en vecka sedan jag skrev under pappren, och inte hört ett knyst, vare sig om leveransdatum eller fått en orderbekräftelse så jag kan logga in. Har de så mycket att göra i fabrikerna? Läste i tidningen att man skär ner i produktionen i bl.a Olofström.
Användarvisningsbild
av laser2
MrNorth skrev:Segt, över en vecka sedan jag skrev under pappren, och inte hört ett knyst, vare sig om leveransdatum eller fått en orderbekräftelse så jag kan logga in. Har de så mycket att göra i fabrikerna? Läste i tidningen att man skär ner i produktionen i bl.a Olofström.
Jag beställde per e-mail min bil (V60 D4 DE) den 24 aug, dagen efter (på lördagen) fick jag ett mail med länk till min personliga webbsida på https://minvolvo.volvocars.se. Jag såg detta på måndag morgon (då det skickades till min jobbmail) och aktiverade givetvis direkt mitt konto och har kunnat följa framstegen sen dess. Igår gick den över till steg 2, det tog bara ca 1,5 vecka, fast det kändes som en evighet! :)
Min säljare skickade samtidigt ordersedeln per snigelpost för underskrift, den kom i tisdags förra veckan.

Så för min del har det gått väldigt smidigt så här långt, kanske det går lite fortare när man är Volvo-anställd och säljaren mer vågar lita på en beställning per e-mail och inte inväntar en underskriven ordersedel innan de skickar in ordern i Volvo-systemen.

Tror faktiskt inte de har så mycket att göra i fabrikerna, min preliminära leverans är v40 vilket bara är 5v efter order.
Nu är detta en DE-utgåva som är lite mer begränsad när det gäller vad man kan plocka på, vilket gör att den kanske går snabbare att bygga med en del material klart redan i fabrik eller hos leverantör.
Användarvisningsbild
av Gurra82
snarare ingenting verkar det som, då borde begpriserna bli bra igen, kanske man kan få bra i inbyte igen
Har själv alu-fälgar på vintern. Skulle valt plåtfälgar istället till vinterdäcken idag. Fördelen är att bromsskivor är bättre skyddade mot salt och slask. I mitt fall går det praktiska före det estetiska när det gäller fälgar. Har nu 18" på sommarhalvåret och 17" under vinter halvåret.
av MrNorth
Igår fick jag orderbekräftelsen med snigelpost, och preliminär leveransvecka är v42. Lite lång tid kan tyckas för en DE :( Kanske är något tillbehör de väntar på...

Har mailat säljaren och frågat varför jag inte fått inloggningsuppgifter än. Han är väldigt seg, ibland svarar han direkt på epost, ibland kan det ta flera dagar. Och jag är volvoanställd.....

Jaja, det är bara till att vänta.

/S
Tycker inte att det låter så lång tid, beställde någon vecka före dig och fick initialt V42 som leverans, just nu ligger det på V41, i och för sig ingen DE utan en Summum, men tror inte det spelar så stor roll vilken modell det är, om det inte är en lagerbil så får man räkna med leveranstid........

Trist med långsamma säljare, som tur har jag inte råkat ut för det när jag väl beställt en bil, har väl haft tur att hinna välja bort säljare som inte känts bra =)
Användarvisningsbild
av MartinS
V.42 låter ju inte långt borta, det måste vara generellt sätt korta lev.tider nu?

/Martin
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]

230fk går snålt

Varit ute och kört några mil nu. Lagt m[…]

Blir ju lite orolig då jag letar efter en V6[…]

En teori till som jag har funderat på ä[…]