Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av laser2
FSandstrom skrev:
hållundan skrev:Någon mer som har sjuka problem, vareviga morgon, nu när det börjar bli kallt ute?

Serverfel, dålig kommunikation mellan VOC och bil etc. etc.? Kan ju knappast vara en happening för VOC att kylan kommer och att alla, ja, alla, som har VOC vill dra igång sina värmare mellan 7-9 på vardagsmorgnarna?

Värdelöst.
Problem hela dagarna skulle jag säga. Blir ju problem när det enda sättet att styra om laddningstiderna på min laddhybrid är via telefonen.
Tråkigt för er med VOC men nu känns det OK igen att jag beställde separat fjärrnyckel med 600m räckvidd...
av perhall
laser2 skrev:
joel80 skrev:Hm.. det är ju samma kostnad som 3-4 års abonnemang.. hur länge har du tänkt behålla bilen?
Jag skulle betala för VOC istället för att lägga ut 4-5000kr.. då får man mer funktion än med "bara" fjärrstart.
Jo, men då var jag ju tvungen att först köpa till VOC som kostade ca 8900:- i listpris och det ingick 2 års abonnemang enligt min säljare.
Det fanns dessutom en del begränsningar vad man kunde lägga till på DE-bilarna, inte säkert ens att man kunde beställa VOC separat utan det gick isåfall endast få om man beställde ett HiTech-paket för runt 24000:- i listpris.

Jag hade nog tänkt behålla bilen i minst 4-5 år, sen är det ju ett mervärde vid framtida försäljning att den nya kunden inte behöver teckna ett VOC-abonnemang för att fjärrstarta värmaren. Min uppfattning är att VOC primärt är intressant för första ägaren och då mest tjänstebilförare med enklare hantering av körjournaler mm.
Klart att man kan beställa VOC separat, det finns ju i listan.
Finns fjärrstart i nyckeln - som f ö räcker betydligt längre än 20 m - finner jag få anledningar att betala 5000,- för fjärrstart.
VOC har dessutom troligen ett högre andrahandsvärde än fjärrstart (som liksom en del grejer jag köper till mina bilar troligen inte är värt något i andra hand).
VOC finns ju dessutom i andra paket än HiTech...?
PH
Användarvisningsbild
av HakanJ
hållundan skrev:Någon mer som har sjuka problem, vareviga morgon, nu när det börjar bli kallt ute?

Serverfel, dålig kommunikation mellan VOC och bil etc. etc.? Kan ju knappast vara en happening för VOC att kylan kommer och att alla, ja, alla, som har VOC vill dra igång sina värmare mellan 7-9 på vardagsmorgnarna?

Värdelöst.
Vet inte om det löser ditt problem men det finns en app som heter "start heater" . Det är en Volvoapp och den använder jag när bilen gått ner i viloläge.
Den fungera som så att den skickar ett SMS. Tycker den är ett självklart komplement till VOC.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
HakanJ skrev: Vet inte om det löser ditt problem men det finns en app som heter "start heater" . Det är en Volvoapp och den använder jag när bilen gått ner i viloläge.
Den fungera som så att den skickar ett SMS. Tycker den är ett självklart komplement till VOC.
Tackar! :-)-)

VOC har fungerat dåligt den senaste tiden. segt.
Användarvisningsbild
av joel80
Tydligen har Apple gjort något dumt i IOS7.. det verkar som att de som uppdaterat telefonerna har problem.

Själv kör jag Samsung Galaxy S4 med Android och det funkar fint. :) Imorse blev det en direktstart från frukostbordet när jag såg att det var is på rutan. Knappt 20 minuter senare satte jag mig i bilen utan att behöva skrapa.
Användarvisningsbild
av joel80
Så bra att jag inte tänker på det.. När det gäller telefonidelen bara funkar det. Bilen tar över direkt jag sätter mig och alla kontakter och samtalslistor kommer upp i Sensus.

Det enda som inte funkar klockrent utan lite fix är om man kör spotify och vill kunna se vilka låtar som spelas i Sensus. Det är dock inte Volvos fel utan spotifys androidversion som inte stödjer funktionen. Jag installerade en moddad version av Spotify jag hittade via xda-developers. Då fick jag det att funka också.. :)
Ljudet på den musik jag spelar från mobilen tycker jag är väldigt bra.. Nu kör jag i och för sig oftare direkt från USB-minne istället då jag använder Waze i mobilen som GPS.. (Vid sidan av den garmin jag också har.. hehe.. Waze vinner på direkt trafikinfo medans Garmin vinner på lite mer exakt adressnavigering.) :)
av MrSportBee
Joel, men rejäl insyn i hur mycket virus och trojaner det finns ute på nätet för Googles Android operativsystem så hoppas jag att du har ett rejält antivirusprogram eller inte kör din banks mobilapp för om du laddar ner moddade program direkt från nätet så är det att be om att få in riktigt fint skit i mobilen. Du tar även risken att det då så småningom letar sig in i din bil om du kör via bluetooth och det gör du väl? Jag är absolut ingen vän av Apple, avskyr deras sätt att binda upp kunder och leverantörer men jmf med Android så är det i princip riskftritt. Google löper just nu på en väldigt tunn lina avseende Android, de måste snart göra något drastiskt om det inte vill riskera samma problem som Microsoft och alla de virus och trojaner som finns i det operativsystemet.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har ett antivirusprogram i mobilen, och laddar inte ner vad som helst. Jag litar rätt bra på xda-developers, (Kanske helt oförtjänat?) och jag var inte den första som laddade ner det utan lästa på ordentligt innan. Du har helt rätt i att man ska vara lite försiktig.. men samtidigt finns det väldigt många som bara skapar bra program "for the greater good". :)
Användarvisningsbild
av FSandstrom
joel80 skrev:Tydligen har Apple gjort något dumt i IOS7.. det verkar som att de som uppdaterat telefonerna har problem.

Själv kör jag Samsung Galaxy S4 med Android och det funkar fint. :) Imorse blev det en direktstart från frukostbordet när jag såg att det var is på rutan. Knappt 20 minuter senare satte jag mig i bilen utan att behöva skrapa.
Jag har en Android device och en iOS6 device, och när den ena haft problem har den andra haft problem. Båda har dock fungerade senaste 2 dagarna
VOC strul

Någons VOC som strulat idag? Ser varken ladd[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]

Har alltså bytt motor i min Volvo 240 ifr&ar[…]

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]