Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
jag tycker det är väldigt fräckt med panorama tak, skulle verkligen köpa det om jag köpt en xc60, jag ville haft en taklucka på min V70 men det gick inte för jag köpte en business summum vid fel tillfälle. jag anser oxå att om volvo vill vara en premium tillverkare måste man kunna erbjuda ett simpelt panorama tak, S60 koncept visade man ett grymt panorama tak på, då trodde jag iaf att man skulle erbjuda ett stort soltak när den premiär visades, men icke. Sen förstår jag att det inte skulle sett ut som konceptbilen. Jag beställde panorama på min nya megane, hoppas inte det läcker bara :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
petkas skrev:PRIS:524 000 NETTO ;-//
Wow.... imponerade vad mycket options du lastat i.... tur alla tänker olika....jag har inte så stor budget men OM jag hade haft över en halv mille så hade jag köpt en

Audi Q5 Quattro 3.0 TDI S-tronic 7-Speed aut med 240 hk 0-100 på 6.5 sekunder med inte fullt så många tillval så det slutat på samma summa..... men det är ju jag det...

Eller en X3 335i xDrive md 306 hk och 5.7 0-100 .....
Jag har specat upp en Audi Q5 3,0TDI S-tronic. Det gjorde jag förra året när jag skulle beställa XC60in.

Ska man ha likvärdig utrustning som jag har på min XC60 så kostar den minst 100 000kr (utan vinterhjul) till. Då är den dessutom enligt mig inte lika snygg och utrymmena är inte lika bra.
av Steff 99
Jag testade också Q5 innan jag beställde XC60 och jag hade en på lån i våras, ingen kul bil, DSG lådan som satt i den bilen förstörde känslan, växlade inte bra.
XC60 är ingen billig bil om någon tror detta, skall man ha lite prylar så hamnar man lätt över 500.000, så valet är ingen pris fråga om man väljer X3, Q5 eller XC60
Användarvisningsbild
av petkas
VolvoB20 skrev:
petkas skrev:PRIS:524 000 NETTO ;-//
Wow.... imponerade vad mycket options du lastat i.... tur alla tänker olika....jag har inte så stor budget men OM jag hade haft över en halv mille så hade jag köpt en

Audi Q5 Quattro 3.0 TDI S-tronic 7-Speed aut med 240 hk 0-100 på 6.5 sekunder med inte fullt så många tillval så det slutat på samma summa..... men det är ju jag det...

Eller en X3 335i xDrive md 306 hk och 5.7 0-100 .....
hade faktist en X3 i tankarna,var t.o.m "där inne" o började bygga en sån,valde volvo därför att det har alltid funkat för mig,har nära till återförsäljaren,känner säljaren rätt så bra,och sen är det just helheten som volvo kan erbjuda en som man känner sig trygg med,och vad det gäller design tycker JAG att volvo är klart den snyggaste om man jämför med X3 O Q5.men det är bara min personlige åsikt ??:-/
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:Jag har specat upp en Audi Q5 3,0TDI S-tronic. Det gjorde jag förra året när jag skulle beställa XC60in.

Ska man ha likvärdig utrustning som jag har på min XC60 så kostar den minst 100 000kr (utan vinterhjul) till. Då är den dessutom enligt mig inte lika snygg och utrymmena är inte lika bra.
Håller med dig till 100 %, gillar man options och specar upp samma grejer i en audi, bmw eller mercedes så stoppas det inte vid 100.000 extra, det brukar bli långt dyrare än så.

Men för mig går mycket motor och hög prestanda före många options. För min budget var nästan ren D5 utan något paket det mesta man kunde köpa i motorväg, hade jag haft mer budget hade det landat på tex Q5 3.0 TDI, också ren.

Men jag vet att vi är väldigt olika där då du prioriterar tvärs om och har alla options istället för prestanda.
VolvoB20 skrev:Men jag vet att vi är väldigt olika där då du prioriterar tvärs om och har alla options istället för prestanda.

Där har du fel. Köper alltid största motorn också. :wink: Som XC60in i detta fallet, då fick det tyvärr bli D5 med Polestar. Eftersom det var största motorn då. Nu finns det T6 (304hk/440Nm), så det lär bli byte inom kort :wink:
av Amli
Det är synd att inte Volvo har någon starkare diesel att på allvar matcha tyskarnas motsvarigheter. Det är just deras fina drivlinor och känsla som ofta fäller avgörande för min del till tyskarnas fördel. Just när det gäller XC60 tycker även jag att den är snyggare än både Q5 och X3.
X3 i dess nya form har jag inte kört ännu men jag gissar på att den är ganska fin att köra. Det är något med fronten dock som jag inte gillar. Snett bakifrån och interiören ser riktigt bra ut.
Q5 har oxå en något bullig och runt look som jag inte heller riktigt gillar. Den har jag bara kört i en maxutrustad version och då har den en svårslagen kassaskåpskänsla. S-line och stora fälgar är tyvärr ett krav för mig på den rent utseendemässigt.
XC60 tycker jag räcker med att den har minst 18" fälgar så ser den bra ut. Och med den nya interiören utan den fula "kepsen" ser det även riktigt bra ut där oxå.
Sedan måste jag säga att jag tycker att GLK blir snyggare och snyggare ju mer jag ser den. I början tyckte jag den var fulsnygg men med AMG paketet tycker jag den är ursnygg! Det i kombiantion med 350CDI, mmmm :-)-) (väldigt dyrt dock :shock: )
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:
VolvoB20 skrev:Men jag vet att vi är väldigt olika där då du prioriterar tvärs om och har alla options istället för prestanda.

Där har du fel. Köper alltid största motorn också. :wink: Som XC60in i detta fallet, då fick det tyvärr bli D5 med Polestar. Eftersom det var största motorn då. Nu finns det T6 (304hk/440Nm), så det lär bli byte inom kort :wink:
Nej, fel har jag inte du köper inte största motorn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , du plockade väl din bil full med alla options och då landar en XC60 på nästan 600.000, För 600 kan man ju få massa mera hk än 225 hk polestar dieselhästar.

Om man prioriterar mycket hk och mycket effekt är viktigt och ska lägga en sådan summa så finns det många alternativ som ger massor mera effeket för den summa

Tex en X5 med 306 dieselhästar eller 407 bensinhästar. Eller en Q7 med 340 dieselhästar eller 303 bensinhästar för samma peng om man skippar options.

Jag hade bara drygt 300.000 och för de pengarna var D5 den största diesel jag kunde hitta på marknaden, för det dubbla kan man ju hitta mycket större :mrgreen: maskiner.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
230fk går snålt

Chipet ska vara gjort för 3 bar . Jag vet att[…]

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]