Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Kul med ett Volvoforum där man kan visa riktiga bilar som är så lååååååångt ifrån det Volvo någonsin producerat :mrgreen:
Tänker man efter, så förstår man varför det verkar löjligt med 20" hjul på en XC60, jag är glad att jag inte föll för trycket och tror att det är en "sportbil" :lol:
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: citat borttaget
av Arese
XC90_Executive skrev:Fast jag föredrar en av varje! :wink:

Alltså en XC60 R-design till vardags plus en lite mindre bil till annan körning. :)
Precis, en familjebil och en kul bil är en bra kombo!

Just därför man inte ska förstöra komforten i en bra familjebil som XC60 (V70 är förövrigt ännu bättre) med för hård fjädring/tunna däck.

Mvh
Arese
av Arese
Det kan jag sympatisera med! Fast då tycker jag att en två tons SUV diesel med automatlåda, 20" eller ej, är en ganska kass träffbild... :roll:

Men en bra vardags- och familjebil, det kan jag hålla med om att det är. Inte konstigt att XC-modellerna blivit så poppis bland kvinnor.

Mvh
Arese
av Steff 99
Arese skrev:Det kan jag sympatisera med! Fast då tycker jag att en två tons SUV diesel med automatlåda, 20" eller ej, är en ganska kass träffbild... :roll:

Men en bra vardags- och familjebil, det kan jag hålla med om att det är. Inte konstigt att XC-modellerna blivit så poppis bland kvinnor.

Mvh
Arese
Så du menar att man framhäver sina kvinnliga drag när man kör XC modellerna.. :-O)
av Arese
Hehe, på vår gata körs 4 av totalt 5 XC av kvinnor. Har en polare som säljer Volvo, han hävdar att andelen kvinnor som köper XC60 är mycket högre än de som köper V70 och XC70. Läste också att Volvo sponsrar Desperate Housewives.

I rest my case! :D

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Arese skrev:Det kan jag sympatisera med! Fast då tycker jag att en två tons SUV diesel med automatlåda, 20" eller ej, är en ganska kass träffbild... :roll:

Är det därför man har blivit så populär hos kvinnorna? :oops: :wink:

Mja, det är inte en så kass träffbild. Jag ville ha en suv igen och tyckte att XC60 skulle passa mig bäst. Med R-design blev den snyggare och roligare. :) Har dock blivit sugen på en V60 T6 awd R-design :oops:
av Steff 99
XC90_Executive skrev:

Är det därför man har blivit så populär hos kvinnorna? :oops: :wink:

Mja, det är inte en så kass träffbild. Jag ville ha en suv igen och tyckte att XC60 skulle passa mig bäst. Med R-design blev den snyggare och roligare. :) Har dock blivit sugen på en V60 T6 awd R-design :oops:
Steget ner till den storleken som V60 representerar var alldeles för stort, att gå från V70/XC60 till en "kombi" utan bagageutrymme funkade inte för mej.
av Sharkbait
VolvoB20 skrev:Visst visst , du har rätt...... men för mig är en SUV utan 4WD som en Ferrari eller Lamborgini med mopedmotor.

Men visst, pillar man bara bort motor/modell-emblemet på backluckan så smäller det lika högt i villaområdet i alla fall. :D

Varför väljer man att köpa en XC60 FWD egentligen?
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)