Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
I USA tänker dom inte direkt på Dieselvarianten som alternativ i lanseringen. Där är det S60 T6 AWD som gäller som enda alternativ. I Europa så är det i mellan- och södra europa som det är diesel som gäller och som kommer mer och mer i sverige och norden. Skall bli intressant att fälja utvecklingen av S60 i Europa och USA när S60 lanseras.
Användarvisningsbild
av CabBO
Nu kommer ja snart S60 till er som köpt en. För mig som fortfarande är på gång så att säga :D , vad är skillnaden att köra den manuellt eller automat (powershift). Nu menar jag när det gäller S60´s Driver paket bl a och då att den stannar när framförvarande stannar och kör när den kör. Hur funkar detta med koppling kontra automat. Har bara provkört automat där det funkade perfekt. Behövde inte göra något. Är det värt ca 16000 mer för en automat.
av Erst
CabBO skrev:Nu kommer ja snart S60 till er som köpt en. För mig som fortfarande är på gång så att säga :D , vad är skillnaden att köra den manuellt eller automat (powershift). Nu menar jag när det gäller S60´s Driver paket bl a och då att den stannar när framförvarande stannar och kör när den kör. Hur funkar detta med koppling kontra automat. Har bara provkört automat där det funkade perfekt. Behövde inte göra något. Är det värt ca 16000 mer för en automat.
Stop-and-Go funkar bara på automaterna (inkl powershiften). Med manuell stänger den av när man kommer under 30 km/h.
av JE Jr
Var in på Volvo i Borlänge idag, och de hade 2st S60 D3 Aut "osålda" förutom en (eller var det två?) provkörningsbilar samt en att sitta i inne i bilhallen!

Frågade, och de "osålda" kunde man få med sig hem om man slantade. :D
av perhall
CabBO skrev:I USA tänker dom inte direkt på Dieselvarianten som alternativ i lanseringen. Där är det S60 T6 AWD som gäller som enda alternativ. I Europa så är det i mellan- och södra europa som det är diesel som gäller och som kommer mer och mer i sverige och norden. Skall bli intressant att fälja utvecklingen av S60 i Europa och USA när S60 lanseras.
Intressant detta. För något år sen var jag i USA och den enklaste S80:n man kunde köpa var en 3,2 med skinn, 17", soltak, elstol m m... inga solidblå 1,6D med beige tygklädsel...
Användarvisningsbild
av CabBO
perhall skrev:
CabBO skrev:I USA tänker dom inte direkt på Dieselvarianten som alternativ i lanseringen. Där är det S60 T6 AWD som gäller som enda alternativ. I Europa så är det i mellan- och södra europa som det är diesel som gäller och som kommer mer och mer i sverige och norden. Skall bli intressant att fälja utvecklingen av S60 i Europa och USA när S60 lanseras.
Intressant detta. För något år sen var jag i USA och den enklaste S80:n man kunde köpa var en 3,2 med skinn, 17", soltak, elstol m m... inga solidblå 1,6D med beige tygklädsel...
Deras filosofi är stor, större eller störst. Där gäller fortfarande inga små dieselalternativ.
Användarvisningsbild
av CabBO
Nu närmar sig Premiärvisningen av S60. Den är nästa helg 3-5/9. Skall på visning några dagar innan och är otroligt sugen på att köpa en. När får ni era S60 som ni beställt.
Användarvisningsbild
av CabBO
JE Jr skrev:Som sagt, vart bor ni nånstans om de inte visar dem förrän nästa helg?? Nu igår på Bilia Sisjön i Göteborg hade de också flera S60s stående.
Bilen har funnits i hallarna här också sen ett bra tag (stockholm), men själva Premiärvisningen är helgen i V35, alltså nästa helg. Jag har provkört en D5. Frågan är hur lång leveranstiden är.

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]