Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC60MY10
Det er ikke så merkelig, fordi det er ikke dobbelturbo-D5'n, men samme motor som i XC60 Drive. Og på "miljø-alibiet" kommer det vel neppe noen trimming fra Polestar....
Amli skrev:Jättemärkligt att dom bara släpper till V70 :???:
av Twendor
Har Volvo programert XC-modellene med annen motorprogramvare (2.4D-awd og D5/Dobbelturbo), enn de andre modellene sine?(V70,S80 osv)
Da XC modellene leveres med forskjellig motoreffekt 205 kh og 163 hk.?

Mulig dette har skapt problemer ang trimmingen, da de ikke bare får trimmet 205 hk men også den billige utgaven med 163 hk?( Bare en fundering og ønskedrøm fra min side)

Noe må ha oppstått, da de sikkert er sugen på å få levert trimmen så raskt som mulig.(De mister potensielle kunder dag for dag).
Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Man får bare ønske at de som skal handle får muligheten til å prøve Polestar denne sommeren.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Rent tekniskt sett går det ju att få samma effekt även i 2,4D awd, eftersom det är exakt samma motor som D5 awd. Men eftersom mjukvaran laddas in med samma datorsystem som till allt annat så går det inte. För man kan bara ladda in "rätt" mjukvara. Som jag har förstått det.
av fbo
Imorgon, den 2/6, är ett antal paket med Polestar effektoptimering äntligen färdiga för försäljning via Volvos återförsäljare. Ikväll trycktes det på knappen

Det gäller 2009 och 2010 års modeller av 2.4D, D5 samt manuella varianterna av ett flertal årsmodeller av T5 för C30/S40/V50/C70 samt V70/S80.

Automaterna för T5 kommer lite senare.

Siffrorna är uppmätta i officiella, certifierade motortestriggar och tål att jämföras med mindre seriösa konkurrenter vilken dag som helst.

165 kW (225 Hk) /460 Nm för D5
143 kW (195 Hk) / 450 Nm för 2.4D
184 kW (250 Hk) / 370 Nm för T5

Och eftersom jag har kört dem alla kan jag bara säga: go for it!
av Schytten
Gött !! Äntligen !!

Och beställt är det, på fredag händer det :D :D :D :D
av Twendor
Polestar. :D :D :-)-)
Man får vel oppsøke Volvoforhandler i sommer, mulig man kan få testet forskjellen. :?:
Må være salgsfremmende å ha Optimalisert bil for prøvetur.
Twendor.
av Lazy
Har bokat tid den 16/6 och besiktning den 21/6 (B)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Min är Polestartrimmad 8)

XC60 D5 awd aut R-design. Det märks tydligast över ca 60km/h. Den drar riktigt fint hela vägen till rödmarkeringen (om man kör "manuellt"). Den känns "rappare" överlag, plus att den går lite mjukare. Återstår lite tester för att se om det bara är som det känns eller om det verkligen är så! :wink:

edit: Testade 70-110km/h innan och efter. 5,8s innan och 4,6s efter. Amatörmätning genom att filma mätaren och ta tid med stoppur.
av Schytten
XC90_Executive skrev:Min är Polestartrimmad 8)

XC60 D5 awd aut R-design. Det märks tydligast över ca 60km/h. Den drar riktigt fint hela vägen till rödmarkeringen (om man kör "manuellt"). Den känns "rappare" överlag, plus att den går lite mjukare. Återstår lite tester för att se om det bara är som det känns eller om det verkligen är så! :wink:

Kan knappt vänta :D

Vad är det nu för besiktning man skall ha? Registrerings Besiktning (total med vägning osv) eller räcker det med en sån man gör när man har tex satt på en dragkrok?

Pratade med Bilbesiktningen och de sa att det behövdes vägning enligt dom?
Detta pga chipbyte och i deras guidelines skulle bilen vägas i sammband med detta.
Men polestar är ju inget chip byte utan bara en ny programvara.

/ S

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]