- tor 16 okt 2014, 14:30
Kite skrev:Hahah! Ja, eller så får jag slå ut den andra väggen framför bilen :) Men gud så jobbigt. Man ska ju tydligen ha mer koll än vad jag har. Men jag kan ju i o för sig tycka det är underligt att man som säljare inte ens frågar om motorvärmare när man säljer en bil till någon som bor i Norrland:) Framför allt så tjänar han ju på det om inte annat :)Meco skrev:Det lutar nog mot att jag måste köpa till en elektronisk motorvärmare ändå kanske. Som jag nämnde tidigare i tråden, jag har ett garage. Varje morgon går jag förbi där med grejor till jobbet innan jag går vidare med barnen till dagis. Det som kanske skulle kunna funka är att man låter porten stå öppen (bakänden på bilen står ju mot utsidan, därefter starta bensinvärmaren i ca 10 min för att sedan hoppa in i bilen då man kommit från dagis. Därav min fråga hur lång tid det tar att värma upp till respektabel temp i motorn, inte kupén alltså.:)Avgaserna från bränslevärmaren går inte via det ordinarie avgassystemet utan de kommer ut runt höger hjulhus så det är snarare bättre att du backar in i garaget i så fall :)