Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mmjohan
volvobrasse skrev:
PeppeK skrev:Grattis Mmjohan :D

Ja dom måste ha jobbat övertid i helgen för min hade 1928 igår och idag är bilen färdigbyggd.
Ruskigt gott...
Jag tror inte dom jobbar på helger? Förmodligen var den färdigbyggd redan förra veckan, men det har ite blivit uppdaterat förrän idag :)

Förresten, hur lång tid tog det från att din order frystes till att den blev byggd ca?
Tack PeppeK :D

Om jag minns rätt, ordern frös 141030, produktion steg 1: 141103, prod steg 6; din bil är byggd i går 141117, och idag mail att den är på väg till leverans till bilhandlaren. Den hoppade över steg 2-5 i produktionen vilket hade varit kul att fått följa...men att få mailet och samtidigt se att Min Volvo gick till leverans steg 1, suddade bort tårarna för det.
Det är väl litet tröst till er som hackar i kön och har ett antal veckor kvar, men ni är ändå här förr eller senare och då kommer det att vara er tur snart :D
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Mmjohan skrev:
volvobrasse skrev:

Ja dom måste ha jobbat övertid i helgen för min hade 1928 igår och idag är bilen färdigbyggd.
Ruskigt gott...
Jag tror inte dom jobbar på helger? Förmodligen var den färdigbyggd redan förra veckan, men det har ite blivit uppdaterat förrän idag :)

Förresten, hur lång tid tog det från att din order frystes till att den blev byggd ca?

Om jag minns rätt, ordern frös 141030, produktion steg 1: 141103, prod steg 6; din bil är byggd i går 141117, och idag mail att den är på väg till leverans till bilhandlaren. Den hoppade över steg 2-5 i produktionen vilket hade varit kul att fått följa...men att få mailet och samtidigt se att Min Volvo gick till leverans steg 1, suddade bort tårarna för det.
Det är väl litet tröst till er som hackar i kön och har ett antal veckor kvar, men ni är ändå här förr eller senare och då kommer det att vara er tur snart :D
Grymt! :) Grattis! Hur lång lev-tid fick du totalt för din OCR?
av Rudolfs
volvobrasse skrev:Jag har 5 veckor kvar av 13 totalt. Min order fryses på torsdag. Hoppas att det då kommer innebära att den går i prod rätt snart och att det rappar på!

För att strö lite salt i ditt sår, Min ändrades nu under eftermiddagen/kvällen till V49 från V50 som leverans! :D
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Rudolfs skrev:
volvobrasse skrev:Jag har 5 veckor kvar av 13 totalt. Min order fryses på torsdag. Hoppas att det då kommer innebära att den går i prod rätt snart och att det rappar på!

För att strö lite salt i ditt sår, Min ändrades nu under eftermiddagen/kvällen till V49 från V50 som leverans! :D
Haha! Grattis! Det verkar hända alla utom mig:(
av Rudolfs
Mmjohan skrev:
volvobrasse skrev:

Ruskigt gott...

Dem här mailen alla pratar om, Dem har jag aldrig fått :P
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Mitt sista datum för ändring syns inte längre? Samtidigt har den inte hoppat vidare i steg heller. Weird? Innebär det att den nu är fryst?
av kmi
volvobrasse skrev:Mitt sista datum för ändring syns inte längre? Samtidigt har den inte hoppat vidare i steg heller. Weird? Innebär det att den nu är fryst?
Japp
Användarvisningsbild
av volvobrasse
kmi skrev:
volvobrasse skrev:Mitt sista datum för ändring syns inte längre? Samtidigt har den inte hoppat vidare i steg heller. Weird? Innebär det att den nu är fryst?
Japp
Hmm men borde det inte stå att man inte kan ändra sin order längre? Verkar ha hamnat i något mellanläge :)
av Rudolfs
volvobrasse skrev:
kmi skrev:
Japp
Hmm men borde det inte stå att man inte kan ändra sin order längre? Verkar ha hamnat i något mellanläge :)
Nej. Datumet bara försvinner.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Rudolfs skrev:[

Nej. Datumet bara försvinner.
Jaha :) Tur det då. Nu hoppas jag att jag också får hoppa fram några veckor! Har beställt en OCR, vet att dom fått problem med levtid på dessa då den blivit mer populär än dom räknat med. Dock ser jag folk som beställt OCR någon vecka före mig eller samtidigt som ändå fått flera veckor innan mig. Naturligtvis ska det hända just mig!!! Det får helt enkelt inte gå för snabbt!
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 203

Oftast nere eller uppe

Det finns amerikansk (SAE) och europeisk (VDA) sta[…]

Hej! Tänkte byta rem till generatorn på[…]

Airbag på 740

Var ingen airbag i ratten. Plockade bort locket oc[…]