Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av danli
Verkstaden kalibrerade mina en gång men det blev inte bra. (Då gick fönstret upp och sedan oftast ner någon mm igen)
Jag fick kalibera ett par ggr till det blir ett läge som sensorn blev nöjd med.
improwise skrev:... hur långt efter bilbranschen överlag är när det gäller bra och användarvänliga IT system tycker jag.
Bilbranschen brukar ligga långt före övriga IT-branschen när det gäller tillförlitlighet och pålitlighet, men jag tror det kommit in för många TV-spelsutvecklare bland bilprogrammerarna på senare tid, för det börjar bli samma sak där.
Användarvisningsbild
av PaNi
Även om systemet har en del barnsjukdomar och "areas of improvement" så var det i alla fall ovärderligt idag. Landade efter en vecka i solen på ett gråtrist och iskallt Landvetter. Medan vi taxade in till gaten smög jag igång telefonen och satte på värmaren. Att efter en iskall promenad i alldeles för tunna kläder bort till långtidsparkeringen mötas av en uppvärmd bil var exakt hur skönt som helst!!
av para
PaNi skrev:Ärligt talat så trodde jag inte att jag någonsin skulle behöva använda assistans- eller SOS-funktionen i bilen, tänkte att VoC framför allt var ett dyrt sätt att starta dieselvärmaren med när jag beställde det. Men på en resa från Göteborg till Mora en fredag för en månad sedan visade det sig att jag hade fel. I höjd med Karlstad körde jag på en tappad trä-kil med däckexplosion vänster fram som följd. VÄLDIG skönt att det då fanns en knapp i taket att trycka på. 14:30 hände detta 14:45 kom bärgaren och drog in oss till Bilia i Karlstad, och innan klockan slog fyra kunde vi åka vidare mot Mora. Utan VoC hade vi inte hunnit få bilen reparerad innan helgen, och vi hade missat starten i Cykelvasan.

Jag kommer att ha VoC på alla mina bilar i framtiden! (Samma sak gäller för övrigt laminerade rutor som jag numera inte kan leva utan.)

Håller med föregående talare om att appen har en del övrigt att önska, men den var å andra sidan gratis.

Ja du tjänade ju säkert 10 sekunder på att trycka på knappen i taket mot att ta fram mobilen och ringa assistans......
Hej på er
VAd är era erfarenheter av Volvo On Call i en V70 från 2011? Den går då på "gamla Appen" och kan "bara" starta bränslevärmaren. Det är dock det enda jag är ute efter. Den verkar dock vara lite dyr - de 3 år som ingår är slut typ nu (jag köpte bilen förra veckan) och ska nu förlängas i så fall. Kostar typ 1500/år eller 2500kr för 2 år. Ganksa dyrt för remotestartfunktion av parkeringsvärmaren. Eller?
Glad för tips och erfarenheter från er som kör eller vet om 2011 års modell av VOC - har inte aktivierat den än. Men jag antar att jag gör det inför vintern... som dock känns anings långt bort just nu. :-)
Tacksam
Emil
av SweRonin
VolovRullare skrev:Hej på er
VAd är era erfarenheter av Volvo On Call i en V70 från 2011? Den går då på "gamla Appen" och kan "bara" starta bränslevärmaren. Det är dock det enda jag är ute efter. Den verkar dock vara lite dyr - de 3 år som ingår är slut typ nu (jag köpte bilen förra veckan) och ska nu förlängas i så fall. Kostar typ 1500/år eller 2500kr för 2 år. Ganksa dyrt för remotestartfunktion av parkeringsvärmaren. Eller?
Glad för tips och erfarenheter från er som kör eller vet om 2011 års modell av VOC - har inte aktivierat den än. Men jag antar att jag gör det inför vintern... som dock känns anings långt bort just nu. :-)
Tacksam
Emil
eller så kan du beställa från http://www.autoplugin.de/en/volvo/v2/index.html
crumpets skrev:Gamla har väl nöduppringningsfunktionen också? Det är värt guld tycker jag.
Du menar "den röda SOS" knappen? Ja - den finns i taket och ska fungera att använda. Den ska även själv ringa upp om en krockkudde löses ut - typ. Vet ej. Men mobiler finns alltid med i bilen så jag vet inte ur användbart det är.
E
SweRonin skrev:
VolovRullare skrev:Hej på er
Tacksam
Emil
eller så kan du beställa från http://www.autoplugin.de/en/volvo/v2/index.html
NÅgon som har testat detta? Inte heller detta är gratis och jag behöver mobil-kopplingen så jag åker på den dyrare modellen ändå samt måste väl även ha simkort i telefonen? Kanske är prisvärt med VOC-abonnemang ändå. Ca 125kr/månaden.

NÅgon som har testat grejerna på länken? Åsikter och funderingar?

Tacksam
Emil
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]