- tor 28 jul 2011, 00:46
riha skrev:JAg , precis som Kave körde XC70 tidigare (jag och Kave skaffade dem samtidigt.Om man bortser från punkt 2 och 3 (som väl inte längre är relevanta), och för stunden glömmer WAF (3), skulle du idag gjort samma val?
Jag har nyss bytt från XC70 till XC60 (tjänstebil) och orsakerna var följande:
1. Vi har inte behovet längre av stora barnvagnar (barnen är 4 resp 2 år), en liten suky räcker att slänga in, så vi lider inte så mycket av att utrymmet i bagaget är mindre.
2. Vid beställning så hade inte V70 och XC70 fått sina nya sensusbestyckade inredningar (de var inte visade ens) så XC60 kändes som ett lyft i samband med nybestllning, kände inte för att köra 3 år till med samma inredning som jag tidigare hade.
3. Hade jag beställt en V/XC70 så hade jag fått en 2011 års modell, nu fick jag en 2012:a med XC60:n pga myket längre lev.tider, så jag hade ändå inte fått nya inredningen i bilen om jag inte dröjt mer med beställnignen.
4. Frugan är klart mycket mer förtjust i XC60:n än i XC70:n, hon tyckte 70:n var "klumpigare", så pluspoäng på den fronten
5. Tilltalande design, dock skulle jag fortfarande velat ha en svart istälelt för en vit bil, men policyn på jobbet säger "endast vitt" numera.