Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av improwise
riha skrev:JAg , precis som Kave körde XC70 tidigare (jag och Kave skaffade dem samtidigt.
Jag har nyss bytt från XC70 till XC60 (tjänstebil) och orsakerna var följande:

1. Vi har inte behovet längre av stora barnvagnar (barnen är 4 resp 2 år), en liten suky räcker att slänga in, så vi lider inte så mycket av att utrymmet i bagaget är mindre.

2. Vid beställning så hade inte V70 och XC70 fått sina nya sensusbestyckade inredningar (de var inte visade ens) så XC60 kändes som ett lyft i samband med nybestllning, kände inte för att köra 3 år till med samma inredning som jag tidigare hade.

3. Hade jag beställt en V/XC70 så hade jag fått en 2011 års modell, nu fick jag en 2012:a med XC60:n pga myket längre lev.tider, så jag hade ändå inte fått nya inredningen i bilen om jag inte dröjt mer med beställnignen.

4. Frugan är klart mycket mer förtjust i XC60:n än i XC70:n, hon tyckte 70:n var "klumpigare", så pluspoäng på den fronten ;-)

5. Tilltalande design, dock skulle jag fortfarande velat ha en svart istälelt för en vit bil, men policyn på jobbet säger "endast vitt" numera.
Om man bortser från punkt 2 och 3 (som väl inte längre är relevanta), och för stunden glömmer WAF (3), skulle du idag gjort samma val?
Användarvisningsbild
av apersson850
Vit är gräslig, tycker jag. Och svart har varenda kotte (nästan) av mina arbetskamrater köpt, så det kunde jag ju inte komma med... :???:
Så det fick bli wellpappsbrun istället. Jag köper ju min bil själv, så jag väljer vad jag vill ha, inte vad någon annan vill ha.
av riha
improwise skrev:
riha skrev:JAg , precis som Kave körde XC70 tidigare (jag och Kave skaffade dem samtidigt.
Jag har nyss bytt från XC70 till XC60 (tjänstebil) och orsakerna var följande:

1. Vi har inte behovet längre av stora barnvagnar (barnen är 4 resp 2 år), en liten suky räcker att slänga in, så vi lider inte så mycket av att utrymmet i bagaget är mindre.

2. Vid beställning så hade inte V70 och XC70 fått sina nya sensusbestyckade inredningar (de var inte visade ens) så XC60 kändes som ett lyft i samband med nybestllning, kände inte för att köra 3 år till med samma inredning som jag tidigare hade.

3. Hade jag beställt en V/XC70 så hade jag fått en 2011 års modell, nu fick jag en 2012:a med XC60:n pga myket längre lev.tider, så jag hade ändå inte fått nya inredningen i bilen om jag inte dröjt mer med beställnignen.

4. Frugan är klart mycket mer förtjust i XC60:n än i XC70:n, hon tyckte 70:n var "klumpigare", så pluspoäng på den fronten ;-)

5. Tilltalande design, dock skulle jag fortfarande velat ha en svart istälelt för en vit bil, men policyn på jobbet säger "endast vitt" numera.
Om man bortser från punkt 2 och 3 (som väl inte längre är relevanta), och för stunden glömmer WAF (3), skulle du idag gjort samma val?

Svårt att säga, jag har inte suttit in i my12 av v/xc70 så jag vet inte hur mycket skillnad det är där i.
Troligen hade jag gjort det eftersom det endast är tjänstebil som jag har i tre år, kan ju byta sen igen menar jag.
Roligt med något nytt/annat helt enkelt.

Har tidigare haft V40, S60, V70, XC70 och nu XC60 ( i den ordningen) så oma jag har valet att testa nytt så gör jag gärna det istället för 6 år i rad med samma modell.
av riha
apersson850 skrev:Vit är gräslig, tycker jag. Och svart har varenda kotte (nästan) av mina arbetskamrater köpt, så det kunde jag ju inte komma med... :???:
Så det fick bli wellpappsbrun istället. Jag köper ju min bil själv, så jag väljer vad jag vill ha, inte vad någon annan vill ha.
Själv tycker jag den svarta (inte metallic) är läcker för den är så djupt svart och svart/mörk färg gör ju bilen smäckrare också.

Jag lägger inte x000 kr på metallic på en tjänstebil när jag kan lägga de pengarna på vettigare utrustning istället (har pristak på bilen, så varje krona räknas).
av XC60
ErikX, tack för måtten och länken.

Den nya interiören i XC70 lyfter bilen ordentligt, innan var den inget alternativ till XC60 för mig. Fast just nu tittar jag lystet på V60 R-design och hoppas/intalar mig att den räcker storleksmåssigt :-)
Användarvisningsbild
av Gurra82
kave skrev:Föv är det väldigt, väldigt fula fälgar till XC70 för närvarande, så man skulle kunna ta en XC60 bara för det :)
Kan bara hålla med, den designansvarige för dessa borde få sparken
av Steff 99
Gurra82 skrev:
kave skrev:Föv är det väldigt, väldigt fula fälgar till XC70 för närvarande, så man skulle kunna ta en XC60 bara för det :)
Kan bara hålla med, den designansvarige för dessa borde få sparken
Är orginalfälgarna för "snygga" så säljer man inga som optionsfälgar när man beställer en ny bil.... 8)
Senast redigerad av 1 Steff 99, redigerad totalt 0 gånger.

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]