Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Boromir2k
Racetwin2 skrev:
Boromir2k skrev:Då var bilder på interiören upplagda i bildgalleriet.. Tog dem med telefonen och det var mörkt, kanske inte de bästa :P
Kul att du är nöjd! Verkar vara fin prestanda om man tittar på prestandagraferna. Jag har haft ågren nu när 2,5FT:s dagar verkar vara räknade(eller inte) och jag byter om mindre än ett år. Körde också jag 2,0T och den var en grym besvikelse.

Vet du om albuminfo (=omslagsbild) kommer upp i displayen? Jag har bemödat mig att uppdatera hela skivsamlingen med albumbilder där det saknades bara för att få upp det i telefon, bil m.m. och det vore ju synd om Volvo inte får med detta när det redan går att se i telefonen......

Kommer kontaktbilden (om man har sådan i kontaktboken i telefonen) upp i displayen? Har även här bemödat mig att uppdatera detta i hela kontaktboken och det hade ju varit nice om man fick upp det även i bilen :)
Årstiden bjuder på måttliga körbanor att testa den verkliga prestandan på bilen men vad jag testat (med hänsyn till inkörning och underlag) så verkar det räcka och bli över. Dessutom är den tyst -tills det man verkligen gasar och då kommer ett ljuvligt ljud :-)

Och nej, varken kontaktbilder eller albumbilder syns i displayen. Spelar du spotify via blåtand så står det kort och gott -Spår 1 osv.. Har inte testat med min iPod via USB än... Ringer det eller du ringer ut så står kontaktens namn och telenr endast...

Och det fungerar fint med mindre läder faktiskt.

Ett minus som jag stör mig på ....vändradien suger.... Inte alls bra. Min Insignia som jag hade innan och V50 inna dess slår den på fingrarna..

Annars :-)-)
av Petzzon
Tobbev skrev:Ja så vitt jag förstår så är det då de vanliga stolarna. Jag kan dock ha fel...
Har också förstått att det är den vanliga stolen men jag tyckte ändå det var mer värt att få några extra bitar skinn framför lite extra skumfyllning:)

Är dock i valet o kvalet att ändra beställningen och ta en summum istället känns betydligt mer prisvärd.
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Motorn upplever jag väldigt tyst, tills dess att man ger allt. Då låter den. Men bara bra :)
Växlingen är inte lika snabb som DSG, om än marginellt. Min låda spökar då den ska växla frn vxl 2 till
3 runt 7500 - 8000 varv. Då lixom går den ner i varv lite innan den växlar upp... Diagnostik väntas. Annars alltid
smidiga växlingar.

Omkörningarna (vi kallar det för det 8) ) i hastigheter kring 100/110 är det väldigt bra tryck i. Kraften kommer
på en gång och det är sjukt hur enkelt det är att plötsligt vara uppe i alldeles för hög hastighet.

Törstig? Svar JA! Med 98,6 mil på mätaren och 41 km/h i medelhastighet så ligger förbrukning på 11,9 :roll: Ingen snålmotor alls. Men det är väl inte därför man köper en T5..
av Arese
Boromir2k skrev: Min låda spökar då den ska växla frn vxl 2 till 3 runt 7500 - 8000 varv.
Eh, klarar den 8000 varv. Då känns det som att det är en motor för mig :D

Mvh
Arese
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]