Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Bilia i Segeltorp eller Haga norra.
av Robertson
Var till handlaren idag igen och frågade om bilen de hade var en provbil. Säljaren svarade ja, men inte nu. Klockan var nämligen 17:50 och han tyckte det var lite sent att provköra... Aja, jag ska försöka komma dit lite tidigare i morgon.
- edit - Serverklockan till det här forumet går visst 5 minuter för sent.
Användarvisningsbild
av CabBO
Var också hos Bilia idag och där finns S60 för provkörning. Kom sent så det blev ingen provkörning, men genomgång och provsittning av bilen blev det. Skall provköra den vid ett annat tillfälle.
av viktore
Bildeve i Helsingborg har precis fått in en S60 D5 aut. Enligt en säljare där så är det Volvo som tilldelar ÅF S60-bilarna. Som sagt så är S60-lanseringen satt till v.35 men jag skulle tro att de flesta större Volvo-handlare kommer att ha nya S60 innan dess.
Användarvisningsbild
av CabBO
Provkörde S60 idag med alla dom finneser som finns. Det var en D5 automat. Bilen kändes mycket bra att köra. Känner mig dock bekvämare med en manuell, men det var otroligt bekvämt att köra med automat. Bilen hade väldigt mjuka växlingar och den drog iväg fint när man gasade på rejält. Instrumenteringen är en sak man får lära sig och med den displayen så verkar det enkelt att manövrera när man blir vanare. Är inte van vid diesel, så jag reagerade på ljudet vid gaspådrag. Annars är det en kanonbil.
Användarvisningsbild
av CabBO
Robertson skrev:Provkörde en D5 automat idag också. Riktigt härlig bil. Nu blir väntan på min T6 ännu jobbigare... :???:

Vad får du ge för en T6 och vad ingår då, typ paket, tillbehör, lack mm. Nypris på listan är 394000:-.
Själv funderar jag på 2.0T eller att vänta på T5 när den kommer.
av Robertson
Jag har i princip plockat med allt utom RSE, front kameran och taklucka. Jag får betala 457k. Och då ingår vinterdäck på 16" aluminiumfälg.
Plocka ihop en bil på Volvos hemsida och räkna med att du får 8-11 % rabatt på priset där.
Användarvisningsbild
av CabBO
Robertson skrev:Jag har i princip plockat med allt utom RSE, front kameran och taklucka. Jag får betala 457k. Och då ingår vinterdäck på 16" aluminiumfälg.
Plocka ihop en bil på Volvos hemsida och räkna med att du får 8-11 % rabatt på priset där.

Har byggt bil där ett par ggr med olika modeller och motorer. Förstår att det är bättre att sitta med en säljare än en dator mittemot sig när man skall diskutera priser :lol: , men "bygg din bil själv" är kanon att se valmöjligheterna. Tyvärr är jag lite avundsjuk på dig som har beställt en S60 T6, men jag har också en bil som jag är nöjd med, framförallt denna årstid. Men S60 lockar mig så vi får se vad som händer framöver med S60 och kanske V60. Jag önskar dig all lycka med din S60 T6 framöver.
Användarvisningsbild
av CabBO
Kolla in här hur dom lanserar volvo S60 i USA.

Rätt läckert. Där är det bl a den röda färgen som gäller.

Den lanseras dessutom som lite "Naughty"

http://www.volvocars.com/us/all-cars/vo ... s60tourhub
OM RYSSEN KOMMER

Hatar Ryssarna. Har varit ute och kör en del […]

Mäta tjocklek på bromsskivor

Varför inte byta redan nu? - ett par skivor o[…]

Motorproblem

Inga lampor/meddelanden i instrumentdisplayen? Sku[…]

Utslagsbegränsare

Sitter tom std på en del Volvo av dessa gene[…]