- ons 19 maj 2010, 23:01
#411095
Manuelt gear en prisforskjell på 87 000. Automat en prisforskjell på 88 000.
Det blir raskt 650 000-750 000 for en utrustet utgave som Summum eller R-design her i Norge for den billigste 2.4D AWD.
Vi betaler flere tusen kroner pr Hk over 163.
Man kan jo faktisk kjøpe seg en ny bil for det man sparer på en optimalisert 2.4D fra 163 hk til 245 hk(BSR).
Trolig er det flere potensielle kunder for optimalisering av motorer i mitt hjemland?
perhall skrev:Det er den samme utrustningen i en 2.4D AWD som i en D5 AWD.Twendor skrev:Vilket ocker! Är det inte ens mer utrustning i D5???XC90_Executive skrev:Förstår vad du menar Twendor, men vem skulle då betala 20000kr mer för en D5?![]()
-)
Ikke særlig gjennomtenkt innlegget mitt der.
Løsningen for oss som nesten er tvunget til å velge 2.4D-awd som faktisk er 87 000 kr billigere enn D5. Må da bli et eksternt trimfirma.
Det som virkelig er forvånande med folk er at noen er villig til å betale dyrt for noe som er mulig å skaffe billig.
En differanse på 87 000 mellom 2.4D og D5 skulle umuliggjøre salg av den dyreste motoren, men det selges faktisk en del av dem.
En trim til 3000-9000 kr kan skaffe samme eller faktisk mye bedre prestanda i motoren.
Selvfølgelig gjelder ikke garantien, men man kan reparere mye for det man sparer "75 000+"på å velge en trimmet motor framfor en original.
Hvis statlige avgifter i et avgiftselskende land selvfølgelig holdes utenom regnskapet.
Twendor.
Manuelt gear en prisforskjell på 87 000. Automat en prisforskjell på 88 000.
Det blir raskt 650 000-750 000 for en utrustet utgave som Summum eller R-design her i Norge for den billigste 2.4D AWD.
Vi betaler flere tusen kroner pr Hk over 163.
Man kan jo faktisk kjøpe seg en ny bil for det man sparer på en optimalisert 2.4D fra 163 hk til 245 hk(BSR).
Trolig er det flere potensielle kunder for optimalisering av motorer i mitt hjemland?
R-Design er ferdigstylet fra fabrikk og mest bil for pengene.
Synd skikkelig motor koster alt for mye i avgiftslandet Norge.
Synd skikkelig motor koster alt for mye i avgiftslandet Norge.