Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Xioz skrev:Var nyss inne på rejmes örebro. Det första man kommer till xc60 momentum aut my15 355 000kr

Sen gick man till begagnat xc60 my14 2500mil, 350 000kr!

Logiskt!!!!
Den begagnade var väl knappast en Momentum utrustad bil ??

Att XC60 ligger högt i pris som begagnat är inget konstigt alls, en bil som säljer som
smör både ny och begagnad kommer givetvis att ligga högt, se det som positivt att man istället har
en modell med ett väldigt högt andrahandsvärde.
Prissättningen beror till slut på att kunder är beredda att köpa denna modell.
Brabils kampanj på 368tkr är ju helt ok, men detta priset får du hos alla ÅF.
Jag tror dock att dom flesta som köper en ny ofta hunnit kryssa i en massa tillval som gör att det priset
överstigs med råge.
Användarvisningsbild
av Xioz
Fått lite offerter nu

XC60 D4 awd - Ocean Race bussnies PRO MY15,

Automat
Avtagbardragkrok
Klimatpaket VOC, värt o ha VOC eller ska man enbart ha tidur? Skillnad 4000kr.
elmanövrerad förarstol - finns automatisk i summum
Automatisk avbländbar backspegel - finns automatiskt i summum

403 000kr

Är de bra pris eller högt? Utan PRO blir de 389 000kr

Samma bil fast med summum och PRO kostar 400 000kr

Skillnaden är då keyless ingår i summum.
Ocean Race ingår sportstolar

/Johan
av Lövet
Sportstolar mer värt än keyless i min värld
Användarvisningsbild
av BildrullenSe
I valet mellan modellår har de successiva förbättringarna i Driver Support-paketets sensorprestanda spelat stor roll för mig och min verksamhet:
http://bildrullen.se/2014/08/min-volvo- ... ka-sakert/

Exempelvis har ökad räckvidd för radarn i fronten gjort att det maximala tidsavståndet kunnat ökas från 2,5 sekunder i MY12 till 3 sekunder i MY13-15. Det låter kanske futtigt men i landsvägsfart motsvarar den halvsekunden ett par tre billängder extra och mer avslappnad kolonnkörning.
Läs mer på min blogg bildrullen.se - bl.a. om det smått revolutionerande aktiva helljuset generation 2 fr.o.m. modellår 14 i 60-serien. Du hittar flera artiklar med taggen Driver Support:
http://bildrullen.se/tag/driver-support/

Som flera har påpekat är priserna nu anmärkningsvärt höga för begagnade XC60. Därför är nog nyanskaffning att föredra även ekonomiskt för ren privatkörning, om man ska behålla bilen flera år och länge vill ha mätarställningen på rätt sida om avgasåtagandet (8000 mil). Sedan faller också skyddet i maskinskadeförsäkringen (10000 mil om begbilen är köpt utanför Volvohandeln).

Ska du välja tjänstebil (förmånsbil) och behöver argument till arbetsgivaren för säkerhetsrelaterad utrustning, så får du gärna hänvisa företagets inköpare till mig och kommande proffsseminarier med min Labb-Volvo.
Användarvisningsbild
av BePe
Gjorde exakt samma resa som dig under vintern/våren då jag letade länge och väl efter en begagnad MY12 eller nyare med "rätt" utrustningsspec efter våra önskemål. Men det slutade med att vi valde att nappa på en lagerbil MY14 som vi fick riktigt attraktivt pris på när dem hade öppnat beställningsböckerna för MY15. Så mitt tips baserat på begagnatpriserna är att helt klart att välja en ny, endera på kampanj eller med lite kreativitet kring att spela ut en 4-5 handlare mot varandra med samma kravspec tills du får ett pris du accepterar.
av PFA
Keyless är klockrent till XC60 (ingår i Summum). Sportstolarna är toppen (fick med dem i Sportpaketet). Sollucka i kombination med svart innertak och tonade rutor (i Lastpaketet) är hur läckert som helst. Har du småbarn och det börjar bli trångt i baksätet så är integrerade bälteskuddar inte dumt, kanske till och med ett måste. Klimatpaket VOC är fina grejer, men haft en del strul med fjärrstyrningen av tiduret. VOC är väldigt bra ur säkerhetsperspektivet. Det jag kan sakna är helljusassistent, vet dock inte om det finns som tillval längre...och det har kanske inte fungerat helt klockrent heller. Jag skulle vilja ha det eftersom jag i XC60 mycket oftare glömmer blända av jämfört med i min förra V70. Tror det beror på att helljuslampan i hastighetsmätaren är placerad annorlunda - eller på att jag blivit äldre.
av calle2
Priserna höga för begagnade XC60. Är nyanskaffning att föredra även för ren privatkörning,
om jag behåller bilen 8-10 år.
Kan man få Bra Bils kampanjpris 349 000 SEK för en MY-15 XC60 AWD aut. BE hos andra Volvo återförsäljare.
Har någon lyckats förhandla till några rabatter på ex. dragkrok, tidur tillsatsvärmare eller något annat
Gratis service i 3 år om man tar volvo billån ex. 51000 SEK. och sedan förskottsbetalar 50000 SEK går det.
Tror ni att det kan komma nya hösterbjudanden med ex. vinterdäck och dragkrok.
Är inte 349 000 SEK ett bra pris för en ny MY-15 Volvo XC60 D4 AWD Momentum BE eller kan det bli bättre.
Vad innebär Sensus connect i en sån här kampanjbil
av ztaffans
calle2 skrev:Priserna höga för begagnade XC60. Är nyanskaffning att föredra även för ren privatkörning,
om jag behåller bilen 8-10 år.
Kan man få Bra Bils kampanjpris 349 000 SEK för en MY-15 XC60 AWD aut. BE hos andra Volvo återförsäljare.
Har någon lyckats förhandla till några rabatter på ex. dragkrok, tidur tillsatsvärmare eller något annat
Gratis service i 3 år om man tar volvo billån ex. 51000 SEK. och sedan förskottsbetalar 50000 SEK går det.
Tror ni att det kan komma nya hösterbjudanden med ex. vinterdäck och dragkrok.
Är inte 349 000 SEK ett bra pris för en ny MY-15 Volvo XC60 D4 AWD Momentum BE eller kan det bli bättre.
Vad innebär Sensus connect i en sån här kampanjbil
Jag skulle utan tvekan uppdatera till summum för 20000:- (om ekonomin tillåter förstås) som innehåller lite extragodis men framförallt skinnklädsel så man slipper T-tec klädseln som följer momentum. Volvo verkar ju fortfarande ha problem med klädsel som spricker sönder (läs T-tec), inte roligt på en par tre år gammal bil.
av calle2
Tänkt byta bil till XC60 AWD automat my2015 kampanjpris 349000 till 9 sep.
Har en xc60 2009 AWD automat som är körd 14000 mil volvohandlaren erbjuder ett inbytespris på 140000 sek är det rätt inbytespris tycker ni.
Jag fick en känsla av att erbjudandet om en ny xc 60 my 2015 AWD tjänade volvohandlaren inga pengar på
och då erbjuder ett lågt inbytespris för att kunna tjäna pengar inbytet istället.
Köpråd V60 Recarge

Hej, Tittar runt efter en ersättare till min […]

Hej Hur är det med Volvos laddhybrider skall[…]

Använd trodo.se eller aeromotors.se Febi Bil[…]

12V-uttaget i mittkonsolen.

Har ni kollat att säkringen är hel, sv&a[…]