Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Grodan99 skrev:
megalooser skrev:
Grodan99 skrev:Det är ju inget nytt Sensus Connect system för MY15. Enda skillnaden är att den senaste uppdateringen ligger i vid leverans, medan MY14 får vänta någon/några veckor till. Så det är precis samma system.
Fördelen med sim-kort direkt i bilen är ju att man kan utnyttja inbyggd takantenn vilket förmodligen ger bättre mottagning än om man använder mobilen eller ett 3/4G-modem för nätverksanslutning skärmad av bilens plåt. Och simkorts platsen i bilen var väl nytt för MY15 (tillsammans med VOC)?
Nej plats för simkort i handskfacket finns även på MY14. MY14 har exakt samma hårdvara som MY15. Enda skillnaden är en mjukvaruuppdatering som är på gång.
Ok, där ser man. Tycker det har vart dåligt med info om sensus connect rent generellt när det gäller sådana detaljer. Väntar på en MY15 XC70 och har SIM-kortet redo.. :)
http://parrotcontact.emencia.net/websit ... ide_UK.pdf
På sidan 5 finns en bild på boxen som är Sensus Connected Touch kontrollenhet från Parrot. Under modellåret bytte man till den nya Sensus Connect som är det som sitter i huvuddelen av MY14 och alla MY15. Nya Sensus Connect har ingen peksskärmstillsats som SCT hade utan styrs med knappar och röst...
Senast redigerad av 1 philipsguy, redigerad totalt 0 gånger.
Jag har SIM-kortplats i min MY14 med VOC.

Har testat med både Telia och Telenor. Kommer bara upp i ca 3 Mbit/s med bredbandskollen med det inbyggda modemet.

Sitter i bilen på samma plats med iPhone 5 och hastigheten ligger runt 12 Mbit/s
mrtdi skrev:Jag har SIM-kortplats i min MY14 med VOC.

Har testat med både Telia och Telenor. Kommer bara upp i ca 3 Mbit/s med bredbandskollen med det inbyggda modemet.

Sitter i bilen på samma plats med iPhone 5 och hastigheten ligger runt 12 Mbit/s
Ja modemet verkar tyvärr vara uselt.
philipsguy skrev:Det bör ha mer med vilken ios-version din iPhone har snarare än modell?
Jag har senaste iOS, dvs 7.1.1, och en MY14 byggd v18 och allt funkar kanon utom uppläsning av textmeddelanden. Det är utgråat i bilen och jag har inte hittat några inställningar i varken telefon eller bil som kan förändra det. Tänkte vänta på Sensus uppdateringen (dvs samma som i MY15) men om någon vet om något tricks som fixar det är det intressant eftersom det verkar finnas de med MY14 som det funkar för.
Jag har samma iOS som dig och MY14. Jag har inte gjort några speciella inställningar.
Uppläsningen av textmeddelande fungerar på de meddelanden som kommer.

Har du Sensus Navigation?

Har för mig att jag läst att det krävs Sensus Navigation med röststyrning för att det ska fungera.
Men är inte helt säker på det.
mrtdi skrev:Har för mig att jag läst att det krävs Sensus Navigation med röststyrning för att det ska fungera.
Men är inte helt säker på det.
Jag har en XC60 D4 MY14 utan Sensus Navigation. Kör även en iPhone 5s med senaste iOS. För mig fungerar det utmärkt att få mina meddelanden (SMS/iMessage) upplästa i bilen.
XC90_Executive skrev:Verkar inte vara någon förbättring på modemet till MY15. Går ungefär 3 Mbit/s. iPhone 5s fick typ 64mbit/s, fast inte rättvist att jämföra med 4G kanske :wink:
Lite trist eftersom inbygda modemet borde ha bättre mottagning och att det inte går att byta ut det.. Fattar inte varför man tar genvägar som detta när det skulle krävas så lite extra för att göra det ordentligt på en gång..

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]