Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Droopy skrev:Måste ju endå vara dvdn, kan inet tänka mig att någon använder den till något.
Faktiskt ibland när jag sover i bilen och barnen kollar DVD:er... men iPad:en gör ju samma jobb...
PH
crumpets skrev:Här var det inte många rätt tycker jag. ALLA kan bli distraherade! Michael Schumacher själv åkte väl rakt in i ett träd... Alla kan få solen i ögonen, ungarna tappar en glass, hunden sliter sig eller snorungar kastar snöboll på rutan. Jag är helt säker på att detta KOMMER att bli standard inom väldigt få år. Det är bara något år bort att aktiv säkerhet ska sitta som standard på alla tunga fordon, annars får de inte ens säljas i EU. Det är definitivt något som kommer rädda liv.
Idag hände det osannolika och kanske BLIS hade hjälpt. Jag höll på att byta fil på E4:an utan att se att det låg en bil i "döda vinkeln". Upptäckte det i sista stund men vinglade aldrig ut. Jag kollar alltid "över axeln" utom vid aktiv filkörning då jag vet exakt vilka bilar som ligger i andra filen eller mitt i natten i Norrland. Men idag höll jag på att missa. Då hade nog BLIS varit bra även om det inte funkar 100-procentigt.
Per
Användarvisningsbild
av Perra83
BLIS tycker jag känner av bilen i döda vinkeln för sent. Lampan kan börja lysa precis i det ögonblicket som jag svänger ut. Kommer då bilen bakom lite snabbt så är det klippt ändå.
Användarvisningsbild
av SvenB
jens75 skrev:Tycker att stjärtvärmaren är totalt onödig.
Det är klart att man får tycka vad man vill, men det där stämmer inte enligt min uppfattning. Jag använder den frekvent på vinterhalvåret.
Användarvisningsbild
av swed
SvenB skrev:
jens75 skrev:Tycker att stjärtvärmaren är totalt onödig.
Det är klart att man får tycka vad man vill, men det där stämmer inte enligt min uppfattning. Jag använder den frekvent på vinterhalvåret.
Jag använder också min dagligen, om man har tygklädsel så minskar behovet rejält tycker jag.

//Bosse
av KarlE
SvenB skrev:
KarlE skrev:CD-spelaren gör mig till och med förbannad.
Varför gör den dig förbannad, det är ju bara att låta bli att använda den.
Den är ful och hiskligt omodern.
Vem använder CD 2014?
Dimljusen för mej, fram lyser de lite framför kofångaren och bländar mötande om man har lite last eller regnvåt vägbana, bak är jättebra i Tyskland med så olika hastigheter mellan bilarna. Här hemma blir man bara galen av dem. Däremot har jag faktiskt en cd-skiva i min spelare, är jag den siste? :???:
KarlE skrev:
SvenB skrev:
KarlE skrev:CD-spelaren gör mig till och med förbannad.
Varför gör den dig förbannad, det är ju bara att låta bli att använda den.
Den är ful och hiskligt omodern.
Vem använder CD 2014?
I V50:n MY06 använder jag cd-spelaren varje vecka. :wink:
Bränsleledning Volvo 240

Kommer besiktningen ha synpunkter på brä[…]

Hej Passar XC70- fälgar från samma &ari[…]

Har fått id numret till Bränle regulato[…]

Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]