Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av guinness
Ojdå, sedan min var in då den stannat och dom uppdaterade programvaran så har jag inte haft några problem alls.

Edit: den har nu gått 576mil
av Robban12
Problemet ska vara löst nu, var in på verkstaden och de kunde hitta att det var ett känt fel som tur var. Hade att göra med Laddningen av hybridbatteriet att göra. Fick en DCDC programvara som löste något säger dom, det blir intressant att se om det blir bättre.
av guinness
Robban12 skrev:Problemet ska vara löst nu, var in på verkstaden och de kunde hitta att det var ett känt fel som tur var. Hade att göra med Laddningen av hybridbatteriet att göra. Fick en DCDC programvara som löste något säger dom, det blir intressant att se om det blir bättre.
Min fick också DCDC programvara, och har fungerat efter det.
Användarvisningsbild
av joel80
Gjorde en ny 0-100-video, nu med sommardäck och torrt väglag. :)

Trevligare siffror.
[youtube]_WYhJ81drck[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=_WYhJ81drck

Dock lite nedförsbacke.. ska försöka hitta en rak påfart som ligger plant, men det är faan inte enkelt häromkring. :)
av Primus
Hämtade ut min D6 från reparation idag. Vid service(1 år) klagade jag på missljud. Det visade sig vara diselvärmaren. Den byttes vid en separat reparation två veckor senare. Missljudet(?) var ännu mer påtagligt. Men så ska det vara sa verkstaden. Okey, orkar inte bråka. Men så lät det inte de först 9 månaderna. En månad efter bytet av värmaren fick jag felmeddelande om att service behövdes av bränslevärmare.. :evil: . Värmare upphörde också att fungera, så sedan dess har jag kört "kallt" och på disel.Idag hämtade jag ut bilen efter reparation och värmaren låter som tidigare. Ett turbinliknande vinande från höger fram som klart stör under batteridrift. Mkt tråkigt tycker jag. Kommer sänka betyget på bilen rejält. Skulle definitivt påverka vid nästa bilbyte. Och får mig att uppmana nybilsköpare att kolla hur man upplever detta ljud. Problemet är ju att det krävs att det är lite kallt för att värmaren ska gå igång.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har inte upplevt nått oljud från den.. å andra sidan kör jag väldigt sällan med den igång.. Den fick hjälpa till med uppvärmning innan körning när det var som kallast i vintras.
Trist om den låter för mycket.. men lite surr från den får man kanske acceptera.. det är ju ändå en "motor" som går igång. Den låter ju så man hör det när man står utanför bilen och har den igång i allafall... Fast det låter på dig som att det är snäppet värre..
av Primus
joel80 skrev:Jag har inte upplevt nått oljud från den.. å andra sidan kör jag väldigt sällan med den igång.. Den fick hjälpa till med uppvärmning innan körning när det var som kallast i vintras.
Trist om den låter för mycket.. men lite surr från den får man kanske acceptera.. det är ju ändå en "motor" som går igång. Den låter ju så man hör det när man står utanför bilen och har den igång i allafall... Fast det låter på dig som att det är snäppet värre..
Jag är kanske lite petig med detta. Men det märkliga är att när den var nu var det betydligt tystare. En stor poäng(inte hela, men en viktig) är ju den tystnad som inträffar när man kör på el. Nu sabbat det av detta vinande.
Användarvisningsbild
av joel80
Men stäng av autovärmare då så håller den sig tyst! :) Stols och ratt-värmen är tysta. ;)
av Primus
joel80 skrev:Men stäng av autovärmare då så håller den sig tyst! :) Stols och ratt-värmen är tysta. ;)
Det blir ju sä djäkla kallt då.. :-O) Nu, de veckor där den inte fungerade blev det kallt då motorn har svårt att ge värme. Sedan antar jag att motorn går igång mer då den känner av att den måste få upp temperaturen. Så var det i mitt fall. Motorn gick mer än dubbelt så mycket jämfört med när värmaren fungerar.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 59

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]

Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]

Hej igen! Om man tittar på raden "DIES[…]