Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marwi
Råkade ut för samma sak. Bärgaren lyfte batterikabeln 30 sekunder. Sedan har den gått som en klocka. Det va ca 2000 mil sedan....
av guinness
Här är rapporten, kan konstatera att vissa delar av min bil är Bipolär :)
felkoder.jpg
felkoder.jpg (43.54 KiB) Visad 663 gånger

Och som en vän kommenterade detta:

tolkar jag det rätt, de har ominstallerat operativet, lagt på en patch och bytt en dieselmotor?

:-)-)
Användarvisningsbild
av joel80
Nån som har koll på den PTC-värmare som sitter i hybriderna? Vad har den för effekt? Känslan är att den har rätt låg effekt.. Under 2kw. Man hade ju hoppas på att den kunde ha i allafall 3kw som max som den kunde använda då man var inkopplad på ett 16A-uttag.
av Primus
Robban12 skrev:
guinness skrev:Jaha, då blev jag stående med min hybrid.. 439.8 mil kom jag ...

Parkerade och var borta ca 15min, sedan vägrar den starta.
stopp.jpg
Försökte nog ett 10-tal gånger, sedan var det bara att bita i sura äpplet och trycka VOC knappen.

Fick en V40 D3 hyrbil, jag säger bara vilken skitbil i förhållande till min TE

Få se vad verkstaden säger imorgon.. skall bli spännande. Tyvärr så hände det 12mil hemifrån så jag kan inte glida in och diskutera med teknikern.

/Ledsen hybridägare

Ska ge dig ett super bra tips, ha alltid en PPC3 felkodslärare i bilen, så fort det är något som bråkar så nollställer felkoderna som de gör på verkstaden ändå så är det bara köra vidare sedan.

Sedan kan man påpeka det på nästa verkstadsbesök, för till 99% är det någon programfel.
Det där kräver dock ett viss mått av mod.. :shock: Eller dumdristighet.. :wink: Tror inte jag skulle våga det. Men troligen har du rätt...
Användarvisningsbild
av joel80
Tänkte höra hur pass snabbt ni fick ut supermiljöbilspremien efter leverans.. Och om nån som fått leverans efter nyår fått ut nått än.

Jag fick bilen levererad 25e nov och fick premien utbetald (till leasingbolaget) den 22a dec. Alltså ca 4 veckor. Förstått att det var rätt snabbt.. Hur länge har ni behövt vänta?
av Robban12
joel80 skrev:Tänkte höra hur pass snabbt ni fick ut supermiljöbilspremien efter leverans.. Och om nån som fått leverans efter nyår fått ut nått än.

Jag fick bilen levererad 25e nov och fick premien utbetald (till leasingbolaget) den 22a dec. Alltså ca 4 veckor. Förstått att det var rätt snabbt.. Hur länge har ni behövt vänta?

Hämtade min bil den 8dec och fick pengarna på mitt konto före årsskiftet.
Användarvisningsbild
av joel80
Haft bilen stående öven en vecka ett par gånger utan problem. Kör fu ofta förvärmning med dieselvärmaren? Det drar batteri...
av zekevarg
guinness skrev:Jaha, då blev jag stående med min hybrid.. 439.8 mil kom jag ...

Parkerade och var borta ca 15min, sedan vägrar den starta.
stopp.jpg
Försökte nog ett 10-tal gånger, sedan var det bara att bita i sura äpplet och trycka VOC knappen.

Fick en V40 D3 hyrbil, jag säger bara vilken skitbil i förhållande till min TE

Få se vad verkstaden säger imorgon.. skall bli spännande. Tyvärr så hände det 12mil hemifrån så jag kan inte glida in och diskutera med teknikern.

/Ledsen hybridägare
Exakt det här har vi också problem med!

28 februari: Hybridläge. Kallstart. Ringde Volvo on call då bilen inte startade alls. Bärgare kom och hjälpte till att starta bil. Batteriet kopplades ur och i igen och starthjälp gavs. Bilen rullar fint som vanligt. Gått knappa 500mil.

8 mars: Bilen startade inte alls och bilen blev hämtad med bärgare. In på service och programvaran blev uppdaterad. Rullar fint.

13 mars: Vid första startförsök så startar inte bilen, motorsymbol visas i instrumentpanelen. Bilen startar på andra försöket. Hybridläge inställt. Bilen har precis körts ca 30min och stått still i 10min innan startförsök gjordes.

15 mars: Vid första startförsök så startar inte bilen, motorsymbol visas i instrumentpanelen. Bilen startar på andra försöket. Hybridläge inställt. Kallstart.

Jag har mejlat volvo så får vi se vad som kan göras. Känns inte tryggt om vi säger så. Även om det är nice med att ha med en pryl (som nämns ovan) som hjälper en till omstart av systemet men känns inte som något jag ska behöva ha att göra med. Dessutom undviker jag allt som har med egenpill i ny bil att göra då jag är skraj för att någon ska hänvisa till att problemet är mitt då jag har gjort något. Jag har full förståelse för att elektronik kan krångla men när det inte går att lösa/hitta problemet på ett par gånger så lessnar jag ur. En bärgning till och jag kollar efter annan bil.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 59

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]