- fre 22 feb 2013, 10:12
#731413
Eftersom jag är på min andra V70 T4 kan jag säga att den motorn är mycket snål för att vara en bensinmotor. Värt att notera: när tyska ams körde A3-A-klass-3-serie-V40 drog D3 1 dl mer/mil än konkurrenterna, med T4 däremot minst av alla fyra bensinbilar.
PH
MartinS skrev:Vi har en S60 T3 MY11 som jag kör ibland, är inte säker på att den högre utväxlingen kom just vid årsmodellskiftet. Den varvar 2000 i 95 på mätaren så troligen 45,6 eller nåt sånt verklig på sexan. Den drar 0,6 vid lugn landsvägskörning (90-100), 0,75 i 125-130 och ja, stadskörning är ju ointressant eftersom det inte kan jämföras. 17". MY12 med högre utväxling är såklart snålare, dock troligen inte så mycket som EU-mixen visar.chrand skrev:Det är inte svårt att hålla T3 vid 0,7 eller strax under, utan bara tråkigt. :lol:Har du någon uppfattning om vad den drar i momsad motorvägsfart (~125km/h) under längre sträckor? MY11 är med den tätare utväxlingen i lådan va? Vet du vad den varvar i 110km/h?
Vid normal blandat körning är nog 0,75-0,8 mer rimligt
Har My11 och ca:6700 mil
Är det S eller V60 du kör?
/Martin
Eftersom jag är på min andra V70 T4 kan jag säga att den motorn är mycket snål för att vara en bensinmotor. Värt att notera: när tyska ams körde A3-A-klass-3-serie-V40 drog D3 1 dl mer/mil än konkurrenterna, med T4 däremot minst av alla fyra bensinbilar.
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24