- lör 30 jul 2011, 18:12
#551199
Man kan väl inte få allt här i världen på samma gång.
Jag har kört några BMW/AUDI/VW med både sekventiella lådor och DSG lådor.
Det slår ju i växlarna rätt brutalt uder max-acc med mindre komfort och ökat sliage som följd, därmemot accar ju bilarna som raketer och går supersnålt. På BMWn fick man nästan whiplash i nacken vid varje växling under fullgas.
Konvetionella automater och volvos powershift drar ju av på motoreffekten vid varje växling vid max-acc och verkar dessutom slira rätt friskt, det ger ju enorm komfort men både prestanda och förbrukning blir ju lidande rätt duktigt.
Jag tror bla att det är därför du märke viss tröghet i starten från noll.
Jag har kört några BMW/AUDI/VW med både sekventiella lådor och DSG lådor.
Det slår ju i växlarna rätt brutalt uder max-acc med mindre komfort och ökat sliage som följd, därmemot accar ju bilarna som raketer och går supersnålt. På BMWn fick man nästan whiplash i nacken vid varje växling under fullgas.
Konvetionella automater och volvos powershift drar ju av på motoreffekten vid varje växling vid max-acc och verkar dessutom slira rätt friskt, det ger ju enorm komfort men både prestanda och förbrukning blir ju lidande rätt duktigt.
Jag tror bla att det är därför du märke viss tröghet i starten från noll.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.