Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
Det har lagts ner omfattande resurser nere i fabriken i Gent för att få ner leveranstiderna på XC60. Den säljer ju fortfarande väldigt bra och rapporter kom in att potentiella kunder valde andra märken p.g.a de långa leveranstiderna.
av Tobbev
Haha, du är som jag. Jag var nyss nere hos återfärsäljaren för att kolla in min V60 12 dagar innan leverans. Hittade den dock inte (men lyckades bli instängd på den låsta parkeringen där de har leveransbilar. Grinden var öppen när jag kom så jag bara susade in).
av Qualia
xc60 säljer väl bättre bland volvo bilarna, om jag inte har fel. Kanske bero på det.. Nya Bmwx3 har levranstid mer än halv år, Då måste det vara tryck på den..
av Tobbev
Man får inte glömma bort att man vid en nyintroduktion av en bil inte går direkt på full fart i fabriken. Det görs mer efterkontroller och efterjusteringar av tillverkade bilar etc i början och först när alla småbroblem som alltid dyker upp är lösta så rampar man upp tillverkningstakten.
Senast redigerad av 1 Tobbev, redigerad totalt 0 gånger.
av Twendor
Steff 99 skrev:X3 tappar nog lite kunder, idag verkar leveranstid ligga på runt 40 veckor i varjefall på X2,0d , beställ idag o få bilen till jul....
Eller kundene oppdager som meg selv, at X3 faktisk ikke var så moderne og bra som man kunne forvente?
Cruisecontroll med bremsefunksjon(adaptiv cruise) kommer først om ca fire år ??:-/
Dieselvarmer kan ikke bestilles/leveres fra fabrikken. Man må oppsøke eksternt verksted etter å ha hentent nybilen. ??:-/
Sitte høyden i baksetet hele 8 cm lavere enn min XC60. Tenåringene ikke fornøyd med baksetet. ??:-/
Men forøvrig en ellers fin bil. Og et moderne og fint navigasjonsanlegg. Godt med oppvarmet ratt osv.
Fine gearskift med 8 trinns automat, og bra system med X-drive.
Prismessig omtrent likt med en ny XC60. (750 000 for 163 hk diesel og en del utstyr)
Jeg velger å gå for en ny XC60 neste gang også. :-)-)
Twendor
XC60 FWD D3 Aut Momentum Driver supportpkt Herrgårdsvagnspkt
Beställd 15/4 2010.Levererad början september 2010

Vad jag gillar mest ja det är ljudanläggningen,visserligen bara Performance,men vilket bra ljud!
Looken på hela bilen,samt körupplevelsen på vägen.Uppsikten över medtrafikanterna.
Den extra tillsatsvärmaren nu i denna vintertid.
Den elektriska bakluckan!Mums vid hundtransport eller shopping.
Handsfreen med "blåtand".Focus på körningen i alla lägen
Den adaptiva farthållaren.Koppla in och njut av körningen utan att bli irriterad på dina medtrafikanter.
ABL-aktiva Xenonljus hjälper dej se runt "hörnet"
Sist men inte minst den "spänstiga" D3 motorn :lol: :lol:

Saknar AWD,det får det bli nästa gång... :oops: :oops:
Läckage kylarvätska

..ska där egentligen sitta nån plugg?[…]

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]