Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Sen är väl frågan hur många halvstora kombis som ligger snålare än 0,7-0,8 mitt i vargavintern.
av chrand
Som jämförelse så låg min 2,0 FSI 4wd passat på ca: 1,1-1,3 efter 3 år körande. (kan ju ge en fingervisning om hur min körstil ser ut) :D
Men 0,81 var med en relativ hög snitt fart. (brukar hamna på runt 60-65 km/h) återkommer om ett par dagar när bilen gått lite mer.
Nu är det dubbade vinterhjul och en del minusgrader, detta kan ju inverka en del också. Samt att det faktiskt brukar sjunka lite efter några hundra mil. Åtminstone så har alla mina nya bilar sedan 1998 gjort det.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
pianopeter skrev:Javisst, lägg in din hemadresss typ o lägg till ett röstmärke, har gjort så med jobbet, hem och till några köpcentrum. Helt perfekt
Nu hänger jag inte med, mellan mitt hem, jobbet och affären brukar jag hitta utan satelitnavigation ?:-/ ?:-/ ?:-/

Det är ju när jag är på nya ställen som navigation är guld värt.

Röststyrninen funkar väl så att man kan säga "land, stad, gata, nummer" och så tar den dig dit utan att du behöver titta på eller trycka på navigatorn.
av Amli
VolvoB20 skrev:
pianopeter skrev:Javisst, lägg in din hemadresss typ o lägg till ett röstmärke, har gjort så med jobbet, hem och till några köpcentrum. Helt perfekt
Nu hänger jag inte med, mellan mitt hem, jobbet och affären brukar jag hitta utan satelitnavigation ?:-/ ?:-/ ?:-/
Ibland knappar även jag in min hemadress men det är främst för att få upp om det är ev. trafik köer eller liknande. Inte för att jag inte hittar.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ganska många av resorna går ju faktiskt hem, även om man är 100 mil ifrån :wink:

Det är faktiskt den första favoriten jag alltid lägger in.
av Tobbev
Jag matar in nästan allt jag skall åka till, mest beroende på mitt katastrofalt dåliga lokalsinne :oops:
av perhall
Amli skrev:
VolvoB20 skrev:
Ibland knappar även jag in min hemadress men det är främst för att få upp om det är ev. trafik köer eller liknande. Inte för att jag inte hittar.
Du kanske har en mycket bättre GPS än jag, men jag tycker att kvaliteten i trafikkö-infon är rätt dålig/PH
av pappapuff
"Trafikköinfon" kommer från det som kallas för TMC som sänds via RDS-signalen i radion och det har ingenting att göra med vilken GPS man har. Den bygger på info som knappas in av Vägverket (eller vad dom nu kallas nuförtiden).
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Amli skrev:
VolvoB20 skrev:
XC90_Executive skrev:Ganska många av resorna går ju faktiskt hem, även om man är 100 mil ifrån :wink:

Det är faktiskt den första favoriten jag alltid lägger in.
Jo, men det jag menade var att där har man ju inte nytta av röststyrning, på mina navigatorer så är det ju bara ett endaste knapptryck på "take me home" knappen så är det klart. Där känns ju röst´styrning som helt onödigt.

Men om man ska knappa in tex "Former_Yugoslav_Republic_of_Macedonia // Kriva Palanak Muncipality // Cervin Johannes Dojsojevkii street 1983774"

Då borde det vara en grym fördel att bara kunna rabbla upp detta muntligt utan att behöva titta på GPSen och trycka fram en massa bokstäver. D.v.s de gånger man inte har lagrat det som favoriter för då är det ju bara 1-2 knapptryck.
Sensorring bak Volvo V40

Det ska jag göra! Tack för tipset👍

D4 VEA dricker olja

Bläddrar du ner till bilderna i detta inl&aum[…]

Ok, tack för svar! Då skall jag googla[…]

Jag handlar numera på www.trodo.se. Där[…]