- ons 19 jan 2011, 22:01
Men som jag ändå påpekar, skall man kunna jämföra så måste man ha samma förutsättningar för att få värden som kan ställas mot varandra.
Alla som har testat sin egen förbrukning vet att vinter, olika däcktyper, körsätt m.m. påverkar förbrukningen avsevärt.
Därför tycker jag det skall bli intressant att se S60 DrivE officiella bränsleförbrukning.
Amli skrev: Jag håller med. Men som Steff 99 säger är det ändå ett mätbart sätt att jämföra de olika bilmodellerna under samma förhållanden. Sen att ingen bil kan visa upp de siffrorna är en helt annan sak.Även fabrikanterna själva säger att detta är lab. siffror som kan vara svåra att nå under normala körförhållanden för vanliga bilförare.
Men som jag ändå påpekar, skall man kunna jämföra så måste man ha samma förutsättningar för att få värden som kan ställas mot varandra.
Alla som har testat sin egen förbrukning vet att vinter, olika däcktyper, körsätt m.m. påverkar förbrukningen avsevärt.
Därför tycker jag det skall bli intressant att se S60 DrivE officiella bränsleförbrukning.
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm