Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrand
Nu är den inlämnad igen för tredje gången. Denna gång så skall de byta CD/DVD spelaren då Volvo centralt varit inblandade och påstår att det är den enheten som "ger brus på bussen" Får dock inte bilen förens tidigast på torsdag då de skall fixa lite annat b.la. byta ut backspegeln till automatiskt avbländningsbar. Den har inte funnits på lager tidigare. Verkar som om många momentum blivit felmonterade???? ??:-/
Användarvisningsbild
av metal
Nu är den inlämnad igen för tredje gången. Denna gång så skall de byta CD/DVD spelaren då Volvo centralt varit inblandade och påstår att det är den enheten som "ger brus på bussen" Får dock inte bilen förens tidigast på torsdag då de skall fixa lite annat b.la. byta ut backspegeln till automatiskt avbländningsbar. Den har inte funnits på lager tidigare. Verkar som om många momentum blivit felmonterade???? ??:-/
Så med andra ord bytte de skärmen först utan att det hjälpte, och nu ska de byta själva CD/DVD enheten?
av chrand
metal skrev:
Så med andra ord bytte de skärmen först utan att det hjälpte, och nu ska de byta själva CD/DVD enheten?

Tror inte att de bytte skärmen sist. (Det var servicedesken som påstod att de skulle göra det) Har faktisk inte sett någon arbetsbeskrivning på det sista jobbet, mer än att teknikern ringde några ggr för att ställa lite frågor.
De remiterade detta till Volvo och väntade på svar därifrån vilket kom förra veckan.
Och det svaret var att CD/DVD spelaren verkar skicka ut felsignaler på "bussen"
av chrand
Sådär... Nu har jag hämtat bilen igen. Hoppas att det fungerar nu.
De bytte CD/DVD samt radio delen. Har även fått den efterlängtade automatisk avbländande backspegeln monterad. nästan på dagen 2 månader efter leverans. Samt nytt handtag i förardörren.
:-K
av chrand
Ja, det hoppas jag också. :wink:

I morse så funkade allt, men det är ju ingen garanti att det fortsatt gör det.
Så jag låter det gå någon vecka så får vi se...
av chrand
Nu har det snart gått 2 veckor.... Och det verkar som om det var någon av cd/dvd eller radio delen som strulat. Dessa byttes ut och nu har det fungerat varje dag jag startat bilen.
:-)))))
Användarvisningsbild
av apersson850
Idag har jag för första gången sett samma sak i min XC70 2012. Skärmen svart förutom raden där man ser stolvärmen och sånt. Radion tyst.
Dock kopplas backkameran in och grafiken för pakeringsvarnarna, när jag lägger i backen. Men så snart kamerabilden ska slockna blir det svart igen.

Stängde av motorn och provade att starta radion med ett långt tryck på powerknappen i volymratten på mittkonsolen. Då startade den, och nu fungerar den igen. Får se hur länge det varar.
av lynx74
Även jag fick idag detta problem.
Pratade i handsfreen då den helt plötsligt kopplade ner.
Sen lydde inte displayen mig för fem öre. Stannade motorn och startade om, då får jag precis som övriga.
Blank display med raden längst ner. Enda som fungerar är "my car", för övrigt fungerar inget.

Ska se vad de säger på ÅF imorgon
Köpråd v60 2015-2016, D4

Ska du ha den 4 cyl så köp 2017-2018. A[…]

230fk går snålt

Okej då ska jag kolla hur den går s&ar[…]

Vad är denna inringade i motorn? Kondensato[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

förresten finns det oljekanaler i ventilk&ari[…]