Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jejje
någon som faktiskt fått sin bil på utsatt datum?

jag har fått leveranstid 20:e januari.. alltså i övermorgon.. och hoppas innerligt att dom håller detta..

först fick ÅF leverans:
18 -> 23:e januari..
och i fredags när jag ringde och frågade så sa han att datorn sa 20:e (fast datum)

ska levereras till ÅF i stockholms-området.
Användarvisningsbild
av PalmE
Jag fick min i tid, hade planerad leverans vecka 1 men jag kunde hämta ut den 27 dec. Den kom till ÅF 15 dec så dom fick den i god tid före!
av Tflex
Beställde min XC60 i juli & leveransen skulle ske i november. Men när jag hörde ryktas om uppdateringen gällande interiören ändrade jag min beställning för att få det "senaste". Leveransen ändrades då till början på januari, dessvärre har jag fortfarande inte hört något från säljaren :(
av johndoe
piddemannen skrev:och där så var de slut på de roliga, nu är de framflyttat till vecka 5 :evil: jag blir så matt, nu skyller de på att transportföretaget från Gent inte hinner med att leverera bilarna till Sverige. Finns även kunder som väntat på sin XC60 sen November. De är ju skandal totalt detta. Är de lika kasst med alla andra bilmärken??? :roll: ?:-/ ?:-/ Vi är för snälla och finner oss i det... hade man gjort likadant på firman och bara förhalat det hela tiden hade man inte haft något arbete
Vad har Volvo med att göra att ett transportföretag från gnet inte kan hålla tider och köra ut alla bilar?
Användarvisningsbild
av piddemannen
Vad har Volvo med att göra att ett transportföretag från gnet inte kan hålla tider och köra ut alla bilar?

eeehhh troligtvis köper volvo en tjänst av transportföretagen och de drabbar ju just Volvo :roll:
av Steff 99
piddemannen skrev:Vad har Volvo med att göra att ett transportföretag från gnet inte kan hålla tider och köra ut alla bilar?

eeehhh troligtvis köper volvo en tjänst av transportföretagen och de drabbar ju just Volvo :roll:
Du tror inte att det kan ha att göra med att över 4000 bilar med dieselmotorer blev stående i Ghent eftersom det var fel på bränslerör, som skulle åtgärdas innan de gick ut till ÅF ?
av Lazy
piddemannen skrev:och där så var de slut på de roliga, nu är de framflyttat till vecka 5 :evil: jag blir så matt, nu skyller de på att transportföretaget från Gent inte hinner med att leverera bilarna till Sverige. Finns även kunder som väntat på sin XC60 sen November. De är ju skandal totalt detta. Är de lika kasst med alla andra bilmärken??? :roll: ?:-/ ?:-/ Vi är för snälla och finner oss i det... hade man gjort likadant på firman och bara förhalat det hela tiden hade man inte haft något arbete
Precis som "Steff 99! säger det hänger inte bara på att transportföretaget inte hinner med, en arbetskollega har väntat på sin V60 D3 i 14 veckor nu och har fått beskedet att volvo fortfarande ligger efter i leveranser pga de bränslerör som bytts ut på nytillverkade bilar.

Jag fick vänta 4veckor extra för detta byte på min.

Detta med extra leveranstider gäller de flesta bilmärken då och då enligt mina erfarenheter.
Användarvisningsbild
av piddemannen
okok lugn nu alla. Jag ska vara glad, kåt och tacksam för att jag fått äran att köpa en ny volvo. Skitsamma att de tar 3-4 Mån att få bilen.... 8)
Användarvisningsbild
av piddemannen
Tflex skrev:När man talar om trollen...! Imorgon ska pärlan hämtas, ska bli kul att se den uppdaterade interiören.
Gratinerar till en fin bil :D
Läckage kylarvätska

..ska där egentligen sitta nån plugg?[…]

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]