Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MeandI
ulf_gbg skrev:Presentation av låttitel etc över BT kräver version 1.3 av BT-profilen AVRCP. Ännu så länge stödjer iPhone endast version 1.0. Låt oss hoppas att iOS 4.3 innehåller stöd för AVRCP 1.3.
Då lärde man sig något nytt igen. Skoj! Men när jag googlar finns inte så många telefoner som fixar 1.3 (hittar inte någon ens när jag söker på HTC eller SE).
Men då undrar man ju vilken version av AVRCP som stöds i olika modeller/MY, någon som vet vart man kan hitta info om det? Man kan ju hoppas att det kommer telefoner som stödjer AVCRP 1.3(/1.4) i framtiden iaf men om inte bilen gör det lär ju ingen info om artist-låt visas iaf...
Jo, enligt instruktionsboken till min S60 MY11 skall AVRCP version 1.3 stödjas. Dessutom testar Volvo vid sina kompatibilitetstester om metadata (låttitel, artist och albumnamn) skrivs ut i bilens display. Webb-sidan nedan visar vilka av de testade telefonerna som stödjer detta (och därmed AVRCP 1.3):
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... ooth2.aspx
Apples telefoner stödjer alltså inte denna funktion ännu, men det skall finnas några telefoner från BlackBerry, Nokia, HTC och Sony Ericsson som har stödet.
ulf_gbg skrev:Jo, enligt instruktionsboken till min S60 MY11 skall AVRCP version 1.3 stödjas. Dessutom testar Volvo vid sina kompatibilitetstester om metadata (låttitel, artist och albumnamn) skrivs ut i bilens display. Webb-sidan nedan visar vilka av de testade telefonerna som stödjer detta (och därmed AVRCP 1.3):
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... ooth2.aspx
Apples telefoner stödjer alltså inte denna funktion ännu, men det skall finnas några telefoner från BlackBerry, Nokia, HTC och Sony Ericsson som har stödet.
Tackar! Typiskt... Fruns HTC Wildfire fixar att visa låt och artist men inte min Iphone.... Nåja, det var ju inget nytt att Apple's styrka inte är telefondelen inkl BT. Låter som en ursäkt att köpa ngt nytt eller om man ska hoppas på att nästa IOS version ska duga något till. Fasen vad jag längtar efter nya bilen nu!!!
av Robertson
jejje skrev:kan tillägga att min S60 uthämtade i torsdags fungerar utmärkt med en iphone4 och senaste mjukvara..
Kan du se låtarnas namn i skärmen vid uppspelning via Blåtand?
av Tflex
Som jag nämnde tidigare i tråden så fungerar min iPhone 4 ihop med min XC60 MY11, high perfomance multimedia. När jag kopplar via usb får jag fram låtar, låtlistor osv på skärmen. Däremot så ser man inte någon info om låt, artist när man kör via bt.

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]