Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Efter att ha testat olika märken så blev det en XC60 D3 AWD aut. Summum med alla paket plus lite till
Leverans nästa år förmodligen januari.
Jag hoppade över 20" efter ett antal provkörningar så tyckte jag att det blev för stötigt, så det får vara 18" till att börja med.
av Arese
Man gratulerar!

Rätt att hoppa över 20". Bilen är ju ändå inte sportig så varför förstöra komforten?

MVH
Arese
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:Efter att ha testat olika märken så blev det en XC60 D3 AWD aut. Summum med alla paket plus lite till
Osssåååå en lite Polestar 225 hk till den så är det perfekt...... :mrgreen:
av perhall
VolvoB20 skrev:
Steff 99 skrev:Efter att ha testat olika märken så blev det en XC60 D3 AWD aut. Summum med alla paket plus lite till
Verkar tyvärr eller som tur är kanske beroende på vem det gäller som att det inte blir några 225 hk till MY11 D3 AWD... har en kompis som för länge sedan (snart två månader) betalade sin Polestar men den kommer aldrig... och eftersom det är mycket märkligt att, som du brukar påpeka, sälja en D6 billigare än en D5 så kanske Volvo/Polestar inte erbjuder 163-225 för MY11. De skulle ju dock kunna erbjuda en D4 med typ 188 hk.../PH
av Steff 99
perhall skrev:
VolvoB20 skrev:
Verkar tyvärr eller som tur är kanske beroende på vem det gäller som att det inte blir några 225 hk till MY11 D3 AWD... har en kompis som för länge sedan (snart två månader) betalade sin Polestar men den kommer aldrig... och eftersom det är mycket märkligt att, som du brukar påpeka, sälja en D6 billigare än en D5 så kanske Volvo/Polestar inte erbjuder 163-225 för MY11. De skulle ju dock kunna erbjuda en D4 med typ 188 hk.../PH
Enligt säljaren så är det inga problem att beställa och att det är vanligt att man kompletterar med polestar på just D3:an, men, men man vet aldrig för att det sitter i bilen..
av Steff 99
Arese skrev:Man gratulerar!

Rätt att hoppa över 20". Bilen är ju ändå inte sportig så varför förstöra komforten?

MVH
Arese
Det var orsaken att 20" gick bort , R-design och stor hjul var ingen kul upplevelse, därför blev det en summum med 18" mer utrustning till mycket lägre pris.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vad är ni för några gamla gubbar egentligen!? :mrgreen: :wink:

Det ska vara lite stötigt. Plus att jag tycker att R-design med 20" blir mycket trevligare att köra än Summum med 18". :) Men jag gratulerar till ett bra val ändå! :wink:
Användarvisningsbild
av supersonic
XC90_Executive skrev:Vad är ni för några gamla gubbar egentligen!? :mrgreen: :wink:

Det ska vara lite stötigt. Plus att jag tycker att R-design med 20" blir mycket trevligare att köra än Summum med 18". :) Men jag gratulerar till ett bra val ändå! :wink:
Satt bara och väntade på din kommentar ja! :D :lol:
Men du har säkert rätt... man har väl blivit gammal gubbe.

Älskar hög däcksprofil och gung gung komfort! :wink: Gärns på en sunt, dynamiskt sätt!! :-)-)
av Arese
XC90_Executive skrev:Vad är ni för några gamla gubbar egentligen!? :mrgreen: :wink:

Hehe, på familjebilen prioriteras komfort numera, 33 år är ju trots allt medelålder.... Det värsta är ju när medelålders ska spela unga, sk "mid-life crisis" :D

Ska det vara stötigt ska det ju vara värt det, en XC60 blir ju inte kul att köra hur man än gör....

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kul beror ju alltid på vad man jämför med. Jag tycker att XC60 R-design är ganska kul att köra. Men det är klart, en V60 R-design blir trevligare, för att det är en lägre bil. Men XC60 R-design med 20" är fortfarande betydligt trevligare att köra än en Summum med 18". Dessutom betydligt snyggare med R-design. :wink:

Stolarna är ett stort plus också! :-)-)
240 startar inte

Kolla då först var rotorn står n&[…]

Brainys V60

Du är långt ifrån den förste[…]

Där ser man. Sjukt störigt, men för[…]

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]