Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

sandberg80 skrev:Hm. Måste säga att jag är besviken att priset rinner iväg ytterligare mot det förväntade. En s60 D3 manuell bas kostar 280 000:-. En likadan V60 kostar 300 000:-
Så med Automat, Momentum, metallic, 17", 7" skärm & tidur som känns som absoluta basnivån kostar den cirka 365 000:- oprutat.

Börjar bli tveksam.
Låt oss säga att man bygger ihop en bil på ca 365000kr. Hur mycket rabatt kan man få då om man går in till säljaren och lägger fram förslaget. Skiljer det mycket på rabatten om man kommer över 400000kr. Eller måste man vara "känd" av firman för att få mer rabatt.
CabBO skrev:
sandberg80 skrev:Hm. Måste säga att jag är besviken att priset rinner iväg ytterligare mot det förväntade. En s60 D3 manuell bas kostar 280 000:-. En likadan V60 kostar 300 000:-
Så med Automat, Momentum, metallic, 17", 7" skärm & tidur som känns som absoluta basnivån kostar den cirka 365 000:- oprutat.

Börjar bli tveksam.
Låt oss säga att man bygger ihop en bil på ca 365000kr. Hur mycket rabatt kan man få då om man går in till säljaren och lägger fram förslaget. Skiljer det mycket på rabatten om man kommer över 400000kr. Eller måste man vara "känd" av firman för att få mer rabatt.
Det kanske är så att säljaren vill vara med och bygga bilen för att få rabatt.
Det beror främst på hur "het" modellen är och om du är privatperson eller företag. På en helt ny modell från Volvo brukar det vara svårt att som privatperson att få mycket mer än 5%.
andreas_lofgren skrev:Det beror främst på hur "het" modellen är och om du är privatperson eller företag. På en helt ny modell från Volvo brukar det vara svårt att som privatperson att få mycket mer än 5%.
Jag fick mer än 10% rabatt, och det krävde inte mycket jobb alls...
Jag pratade med en annan säljare efter att jag redan beställt min bil. Jag låtsades att vara intresserad av att köpa och han visade mig priser. Då frågade jag om det var fasta priser, han svarade med att säkert 11-12% rabatt kan man få. Privatköp alltså.
Robertson skrev:Jag pratade med en annan säljare efter att jag redan beställt min bil. Jag låtsades att vara intresserad av att köpa och han visade mig priser. Då frågade jag om det var fasta priser, han svarade med att säkert 11-12% rabatt kan man få. Privatköp alltså.

Villken prisklass var det på bilen då.

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]

Är det någon som har monterat nyare bak[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]