Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
StringerBell skrev:
VolvoB20 skrev:
Arese skrev:När designers, ergonomer, ingenjörer osv lagt tusentals timmar vid ritbordet och i krocklabbet tycker jag det är väldigt tråkigt att hänga in en ful tingest i bilen. se
Nä att kombinera underhållningselektronik som blir öken på 2-3 år med en bil som ska rulla i 10-15 år kommer alltid vara helfel. Det är ju därför man får 0 kronor tillbaka när man säljer bilen med sådant här begagnad, jag kan t.o.m betala extra för att slippa sådan här "död" elektronik i instumentbrädan när jag köper begagnad bil med någar år på nacken.
Man vill inte köra i en ny 500 000:- bil med skärm på sugpropp och sladdar hängande och slängande.
"DU" vill inte det nej, men det betyder inte att alla tycker som dig.
Jag håller med VolvoB20 i frågan..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag säger såhär - jag betalar gärna extra för att ha en snygg integrerad navigator. Plocka ut den är jag inte intresserad av. Att den blir "omodern" och inte går att byta ut gör inte mig något eftersom jag byter bil efter 2 år.

Är isåfall bättre att ha ett system som gör att man t.ex kan sitta vid datorn och göra rutten och sedan synka den med bilen.
av Arese
Köper ni byggare Bob solskydd istället för tonade rutor oxå?
av Steff 99
VolvoB20 skrev:
Arese skrev:När designers, ergonomer, ingenjörer osv lagt tusentals timmar vid ritbordet och i krocklabbet tycker jag det är väldigt tråkigt att hänga in en ful tingest i bilen. se
Spelar ingen roll om designerna lägger 10000000000000 timmar på desigen, det är helfel att hårdsvetsa in den i instumentbrädan ändå av två skäl som man inte kommer förbi md en inbyggd GPS.

1. Lik förbannat kommer nya kul features varje år i de lösa GPSerna som Realityview, Streetviews, 4G, Gallileoosv, osv etc, en hårdsvtestad GPS får ju bilen lida med i 20 år innan bilen skrotas och hur kul är den då, finns ens GPS sateliterna kvar?

2. Jag gör 99% av allt förberedande navigerande i soffan hemma/på kontoret/på hotellet. Alla rutter, favoriter vägval osv är klara innan jag sätter mig i bilen. Det klarar ingen hårdsvetsad inbyggd GPS. Vem vill sitta ute i bilen och knappa en mörk och kall novemberkväll ute på parkeringen, nä framför brasan i soffan ska det vara.

Nä att kombinera underhållningselektronik som blir öken på 2-3 år med en bil som ska rulla i 10-15 år kommer alltid vara helfel. Det är ju därför man får 0 kronor tillbaka när man säljer bilen med sådant här begagnad, jag kan t.o.m betala extra för att slippa sådan här "död" elektronik i instumentbrädan när jag köper begagnad bil med någar år på nacken.

Huvva huuu tänk tex på bilar med kasett, CD eller analogTV somsamlar damm i brädan :roll:
Frågan som snabbt infinner sig är...hur många planerar att behålla en ny bil 10-15 år.
Jag brukar ha mina i 2 max 3 år då hinner inte navigatorn bli totalt omodern....och jag slipper sitta hemma i soffan o lägga upp resväg, när jag kan göra annat trevligt...krama på hustrun tex.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Arese skrev:Köper ni byggare Bob solskydd istället för tonade rutor oxå?
Skulle tonade rutor kosta 20x (nu bara 9x) så mycket hos volvo som det gör att eftermontera solfilm så är svaret på din fråga jaaaa alla dagar i veckan!
Användarvisningsbild
av Variosboy
Steff 99 skrev:

Frågan som snabbt infinner sig är...hur många planerar att behålla en ny bil 10-15 år.
Jag brukar ha mina i 2 max 3 år då hinner inte navigatorn bli totalt omodern....och jag slipper sitta hemma i soffan o lägga upp resväg, när jag kan göra annat trevligt...krama på hustrun tex.
Ingen aning hur många som har bilen kvar mer än "dina" 2-3 år, själv kommer jag garanterat ha den betydligt längre, 10 år ser jag inte som någon omöjlighet..
av Amli
XC90_Executive skrev:
Är isåfall bättre att ha ett system som gör att man t.ex kan sitta vid datorn och göra rutten och sedan synka den med bilen.
Det är ju en riktigt bra idé! Eller t ex via iPhone som man sedan synkar via Bluetooth.
Arese skrev:Köper ni byggare Bob solskydd istället för tonade rutor oxå?
:lol: :lol: :lol:
av tower
Tflex skrev:Hej!

Innebär detta att det kommer att ingå en "skärm" i alla XC60, eller är det ett tillval? Någon som vet vad det kostar, om man bara vill ha "skärmen" utan navigation osv?

Anledningen till att jag frågar är för att jag beställde en XC60 i slutet på juli med beräknad leverans v.47. Ska man ändå vänta så länge så kanske det är värt att försöka få med "skärmen" och vänta några veckor till.

Någon som kan ge ett gott råd?
Vet inte hur din tyska är men om du läser dokumentet som det länkas till i första posten står det att det ingår "skärm" till alla ljudpaket. 5" eller 7" färgskärm beroende på vilket paket du tar. Personligen skulle jag verkligen se till att få den nya inredningen då den nuvarande inte alls känns som den motsvarar resten av bilen. Därför jag väntat med att beställa när jag hörde i våras att detta skulle komma. Läste på något annat forum att den nya inredningen skulle vara på bilar som beställs efter den 1e september. Är dock lite osäker på detta datum.
av Tflex
tower skrev:
Tflex skrev:Hej!

Innebär detta att det kommer att ingå en "skärm" i alla XC60, eller är det ett tillval? Någon som vet vad det kostar, om man bara vill ha "skärmen" utan navigation osv?

Anledningen till att jag frågar är för att jag beställde en XC60 i slutet på juli med beräknad leverans v.47. Ska man ändå vänta så länge så kanske det är värt att försöka få med "skärmen" och vänta några veckor till.

Någon som kan ge ett gott råd?
Vet inte hur din tyska är men om du läser dokumentet som det länkas till i första posten står det att det ingår "skärm" till alla ljudpaket. 5" eller 7" färgskärm beroende på vilket paket du tar. Personligen skulle jag verkligen se till att få den nya inredningen då den nuvarande inte alls känns som den motsvarar resten av bilen. Därför jag väntat med att beställa när jag hörde i våras att detta skulle komma. Läste på något annat forum att den nya inredningen skulle vara på bilar som beställs efter den 1e september. Är dock lite osäker på detta datum.
Tack för svaret! Pratar och förstår bara tyska efter att jag intagit några öl :D Ska ringa säljaren imorgon och fråga hur det ligger till, och vad det skulle göra på leveranstiden om man vill ha den nya inredningen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Tips få ut ABS givaren fram

Jo larmet va sensor höger fram. Köpte en[…]

Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]