Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Jag säger som Magnus Uggla och Peps Persson. " Vem kan man lita på" Här har Sand3rs redan provkört en S60 D5 i Ängelholm. Någon/några säger V35. vissa till midsommar. Själv har jag hört 4 olika besked. I början av juni, till midsommar och efter midsommar och nu i slutet av denna vecka alternativt början på nästa vecka. Någon i Luleå sa den 12 juli. Det verkar som om ingen vet något eller att alla vet något. Är det alltid så här när en ny bil lanseras.
av viktore
Såg en S60 D3 ute på E6 vid Ängelholm för en vecka sedan, blir kanske en tur in till volvohandlaren där om de nu har bilar för provkörning redan.
Användarvisningsbild
av sand3rs
Linqid skrev:
sand3rs skrev:
Robertson skrev:Jag väntar på att få provköra nya S60, är det någon som fått tillfälle till det än? De jag frågat hos har inte fått in någon bil ännu.
Jag provkörde en s60 D5 automatare idag på Skånebil i Ängelholm. De hade dock endast fått den i väntan på D3 2.0t samt T6. Jag blev inte alls så imponerad som jag trott/hoppats.
På vilket sätt motsvarade den inte förväntningarna?
Kanske ska säga att det var motor/växellåda som jag inte blev så imponerad över. Bilen i sig är fantastisk snygg och jag upplever interiören som ett stort lyft mot tidigare Volvos, till viss del beroende på den stora skärmen där man kan styra i princip allt.

Jag upplevde inte att motor och växellåda samspelade som jag önskat och växlingarna var ganska långsamma, lite nervösa. Resultatet av detta var att den inte kändes så stark som jag hoppats. Jag tror dock att det beror mer på lådan än motorn och en manuell hade blivit mitt val.

Men jag blev nog mest besviken över det otroliga dieselknattret som jag hoppats Volvo lyckats tona ner. Otrolig stor skillnad mot t ex Audis sexor. Detta är dock subjektivt och vissa gillar det.
Användarvisningsbild
av Funk
CabBO skrev:Jag säger som Magnus Uggla och Peps Persson. " Vem kan man lita på" Här har Sand3rs redan provkört en S60 D5 i Ängelholm. Någon/några säger V35. vissa till midsommar. Själv har jag hört 4 olika besked. I början av juni, till midsommar och efter midsommar och nu i slutet av denna vecka alternativt början på nästa vecka. Någon i Luleå sa den 12 juli. Det verkar som om ingen vet något eller att alla vet något. Är det alltid så här när en ny bil lanseras.
Det är nog inte ovanligt att det är på detta sättet.... rent formellt så får handlarna inte låta folk komma in i bilen innan den officiella säljstarten även om vissa handlare givetvis får bilar innan, och sand3rs handlare kommer nog att få skit om det blir allmänt känt....om man inte får släppa in folk i bilen så får man givetvis inte låta någon provköra. Jag tror dessutom att alla bilarna skall vara märkta med dekalen "test vehicle" innan säljstarten eftersom status på material och mjukvaror inte är definitivt klar innan dess.
Den officiella säljstarten sker vid en "open weekend" v.35 (datumet kan vara någon vecka fel), koordinerat så att alla handlarna skall ha samma chans att locka in kunder.
Sedan har det givetvis skett mängder med provkörningstillfällen för alla möjliga människor, med allt från journalister till handlarna själva, och där slinker det väl alltid med en och annan som kanske inte egentligen skulle varit med.

/Thomas
av Linqid
Funk skrev:...och där slinker det väl alltid med en och annan som kanske inte egentligen skulle varit med.

/Thomas
Typ jag.. ;)

Åkte med en sväng i en S60 D5 Aut.

En testbil som var relativt tidig om jag förstod det hela rätt, något som märktes på finishen interiört. I övrigt var den skön att åka i och relativt tyst. Svårt att få grepp om drivlinan när man man bara åker med en kortare sväng.
av Robertson
Jag svängde förbi den lokala handlaren idag och där stod det en S60. Jag kom dit lite sent så det blev ingen provkörning. Men nu vet jag att de fått in en i alla fall. :)
Användarvisningsbild
av CabBO
Så det är en bil för provkörning dom fått in då. I vilken region pratar vi om då.
av Robertson
Det var på BraBil i Enköping. Kan inte säga säkert att det är en bil för provkörning, jag klev aldrig ur min bil då det ändå var stängningsdags hos handlaren. Såg dock ingen skylt om att det var något testfordon. Bilens registreringsnummer är KWH297.
Användarvisningsbild
av CabBO
Skall kolla i morgon om den har kommit. Låter intressant med alla rykten, påståenden hit och dit om när den skall komma.
av Robertson
CabBO skrev:Skall kolla i morgon om den har kommit. Låter intressant med alla rykten, påståenden hit och dit om när den skall komma.
Vilken handlare ska du kika hos?

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]