- ons 14 maj 2014, 07:54
newbie1111 skrev:Vår som är en 2014 går riktigt tyst om man kör normalt och när man gasa på så vrålar det gott. Kör man längre upplever jag den som tyst. Det ska bli kul att ta den på en långtur till Italien till sommaren.Hakjo skrev:Den är mycket tystare! Nu har jag iof en my 12 på min awd och möjligt att de är bättre byggda nu, men den låter väldigt mycket.Mrpandy skrev:Vi har haft vår XC60 D4 VEA i en månad nu och vi körde första tanken på 0,63 det är ju bra tycker jag och då är det mycket 70-90 väg som gäller.Vad jag förstår av alla tester jag läst och era inlägg så är det tydligt att VEA motorn är snålare än femman men inte alls så mycket snålare som Volvo anger i sina cykelsiffror. Det kan ju vara värt några droppar extra per mil om motorn är trevligare. Vad säger ni som nu börjat köra VEA. Hur är karaktären? Är den tyst och mullig eller hur upplever ni den?
Jag gillar det motorljudet, och det vrålar till när man gasar på. Det blir däremot tröttsamt vid långa sträckor tycker jag, därför ser jag framemot en tystare motor.
Kör en Volvo XC60 Recharge T6 II Plus Dark -25 - Vapour Grey
FD
Kör en Volvo XC60 T6 R-Design - 22
Volvo XC60 T8 R-Design - 20
Volvo XC60 D4 AWD 2017 190 hk, Classics Summum, Aluminiumfälg Lesath 19'', silver
FD
Kör en Volvo XC60 T6 R-Design - 22
Volvo XC60 T8 R-Design - 20
Volvo XC60 D4 AWD 2017 190 hk, Classics Summum, Aluminiumfälg Lesath 19'', silver