Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Till V70 D3 MY13 släpptes ju rätt nyligen Polestar uppgraderingen. Nu kan man få samma kraft som i D4an.. vilket ju är rätt rimligt då det är exakt samma motor om jag fattat rätt.. :)
Tyvärr ligger inte D3an med i kampanjpriserna. :(
av superapan
Danne75 skrev:v20 alt v26 kommer polestar till D4181hk AWD. Detta har jag hört från säker källa. Hur det är med VEA vet jag ej.
I dag beställde jag en V60 D4 AWD - kollade först på D5 AWD, men den var hela 40' dyrare, kändes inte värt det. Förhoppning om leverans i början av juli - hoppas du har rätt, blir i så fall första ingreppet :)
Användarvisningsbild
av skyrazer
CHSC skrev:
skyrazer skrev:Polestar kommer garanterat till VEA men garanterat inte till D4 :roll:
Saken är den att Volvo inte tillåter dem att släppa vissa uppgraderingar då Volvo itsället anser att man skulle köpt deras redan motorstarkare bilar. Det var i vart fall svart jag fick när det gällde min D3/D4 (ej VEA men det skulle förvåna mig om dom ändrat sig.)
Med det resonemanget borde Volvo inte släppa trim till D4 AWD och det har de gjort tidigare.
D4 VEA skull de kunna skicka upp till 215 hk precis som tidigare års D4 AWD.

Vi får säkert svar inom ett par månader.
Se svar från Polestar:
Polestar håller på med utveckling av optimeringar till 2012 & 2013 års modeller. Om/när det kommer till D3 är inte beslutat. F o m 2011 är D3 en 2,0 liters motor (i de framhjulsdrivna modellerna) och det går inte att dra paralleller med tidigare 2,4D.

Nya hemsidan uppdateras kontinuerligt och information om nya kit kommer efter hand som de blir klara.
Så resonemang eller inte, det är vad som skrivs i vart fall ;-)
Användarvisningsbild
av joel80
Gammalt svar från Polestar eftersom det redan finns till D3 MY13?
Användarvisningsbild
av crumpets
Det verkar ju onekligen så. Den enda MY12/13 som saknas tycks vara D4? Vilket jag tolkar som att den blir utan. Men tog det inte ganska lång tid för polestar till 2,4D 175hk att dyka upp också?
Användarvisningsbild
av MartinS
crumpets skrev:Det verkar ju onekligen så. Den enda MY12/13 som saknas tycks vara D4? Vilket jag tolkar som att den blir utan. Men tog det inte ganska lång tid för polestar till 2,4D 175hk att dyka upp också?
Till T6 285hk som kom 2008 tog det ända till hösten 2012 innan den lanserades. Ibland tar det tid.
av CHSC
corzair skrev:Är det någon som har provat 275hk d4? håller maskinen och drivlinan verkligen för det?
Den är väl inte släppt ännu.
av corzair
CHSC skrev:
corzair skrev:Är det någon som har provat 275hk d4? håller maskinen och drivlinan verkligen för det?
Den är väl inte släppt ännu.
Den går iaf att beställa på ricas hemsida? Alltså d4 awd
Användarvisningsbild
av crumpets
De plockade ju ur typ 250+ hästar med gamla singelturbomaskinen och det verkar vara ett gäng på t5d5 som kör med denna utan några problem. Men! Man ska nog ha klart för sig att det gäller att utnyttja den effekten väldigt sällan om man vill slippa problem. Det KOMMER äta livslängd, men kör man vettigt hinner säkert bilen i övrigt rasa innan, eller så får man helt enkelt leva med vetskapen att man får byta drivlinedelar vid 20 istället för 30 tusen mil.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]