Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Christerv70 skrev:515 efter rabatt. 616 före.
simonhalmstad skrev:16,5 procent rabatt var inte illa. :)
Nja rabatt och rabatt. Christers handlare verkar ha helt andra priser än "Bygg Din Volvo". För hur jag än försöker med Christers spec så får jag den inte att komma upp i 616'.
Aha verkar som några volvohandlare kryddar på priset på varje grej lite extra. Speciellt bilia tycker jag kryddar på priserna mest jämfört med volvos konfigurator. :wink:
Riktigt snygg bil!

Jag är sjukt sugen på en T6.
Min D5 drar över 1L, kör jag en 6Cyn T6, lär de dra i väg rejält..
Synd att inga VEA T6 ännu..
Därför blir det nog att köra det nuvarande halv eller 1år till, om det inte blir en S60 Limited edition..
GustavB skrev:
Nja rabatt och rabatt. Christers handlare verkar ha helt andra priser än "Bygg Din Volvo". För hur jag än försöker med Christers spec så får jag den inte att komma upp i 616'.
Jag räknade inte upp hela bilens spec i det första inlägget det är nog därför det inte stämmer
Christerv70 skrev:
MångaVOLVO skrev:Först Grattis till bilen :) Sen hur känns en XC60 med 329 hk? Och hur ser förbrukningssiffrorna ut? Och prestandasiffrorna?
/Thomas
Bilen känns riktigt kraftfull. Jag hade tidigare en v60 med samma motor och den var riktigt pigg. Draget på 1:an och 2:an i sportläget var grymt. (0-100 på 5,9sek) xc60:n är maffigare och mer komfortabel. I sportläget blir det bra tryck även här men det känns att bilen är större och tyngre.(0-100 på 6,6sek enligt uppgift) Det blir så att man "glider" mer nu men kraften finns om man behöver den. Har kört för lite för att säga något om förbrukningen. Dock så visar färddatorn ett snitt på 12,3l/100km medan v60:n hade 11,1l/100km vid en direkt jämförelse. Jag får återkomma när jag mätt vid pump.
Lite skillnad mot min frus v40 d2:a powershift(2014) som står på 5,2l/100km :shock:
Tack för den beskrivningen!
/Thomas
GustavB skrev:

hmm kanske jag som har klickat i för mycket eller på fel saker men jag kom upp till 618 300kr ink då i 17tum vinterhjul
då är det volvo pris, återförsäljare brukar ju alltid ha högre priser.

Edit: behövs verkligen uppvärmda spolarmunstycken å värme på vindrutan?
Du har ju redan motor/kupe värmare borde räcka eller?

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]