Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rillee skrev:Japp åf brukar ha reservdelar till Volvo bilar annars får de beställa hem Bild
Jo, misstänkte nog det också! :wink:

Det kanske går lättare för Bilia nu att erbjuda denna artikel när jag nu kan ge dem ett artikelnummer att söka på...
EbbevonVolvo skrev: På Volvo. Det är deras artikelnummer. Jag har själv köpt dom där.
Har nu kollat med Bilia, enligt "reservdelsmannen" är detta artikelnummer endast glödlampan, ingen hållare eller sockel.
laser2 skrev:
EbbevonVolvo skrev: På Volvo. Det är deras artikelnummer. Jag har själv köpt dom där.
Har nu kollat med Bilia, enligt "reservdelsmannen" är detta artikelnummer endast glödlampan, ingen hållare eller sockel.
Ja då har dom ändrat det sedan jag köpte dom för ungefär ett år sedan. Artikelnummer VO 30640765 var då lampa OCH sockel. Lampan är INTE fastlödd i sockeln utan kan ENKELT dras ut ur hållaren. Benämningen i Volvos listor är GLÖDLAMPA. Så var det den 2014-10-22. Min återförsäljare hade dom inte på lager, men beställde hem dom till mig. Sex stycken kostade 105,70 Sek, med 10% rabatt. Passade perfekt med dioder, som jag då monterade.
EbbevonVolvo skrev:
laser2 skrev:
Ja då har dom ändrat det sedan jag köpte dom för ungefär ett år sedan. Artikelnummer VO 30640765 var då lampa OCH sockel. Lampan är INTE fastlödd i sockeln utan kan ENKELT dras ut ur hållaren. Benämningen i Volvos listor är GLÖDLAMPA. Så var det den 2014-10-22. Min återförsäljare hade dom inte på lager, men beställde hem dom till mig. Sex stycken kostade 105,70 Sek, med 10% rabatt. Passade perfekt med dioder, som jag då monterade.
"Reservdelsmannen" hade givetvis fel och du hade givetvis rätt EbbevonVolvo! :-)
VO 30640765 innehöll både lampa OCH sockel.
laser2 skrev:..........................

"Reservdelsmannen" hade givetvis fel och du hade givetvis rätt EbbevonVolvo! :-)
VO 30640765 innehöll både lampa OCH sockel.
Kul att det löste sig. Och jag har aldrig haft fel i hela mitt liv. :wink: :roll:
C.W. skrev:Bump

Glad I hågen skulle jag sedan byta ut originalbelysningen under dörren och instegsbelysningen (den som sitter I panelen under ratten och lyser när dörren öppnas)
Men what the f..k :-O)
Vad är det här för mysko lyse sockel?
IMG_20150809_121620_1.jpg
Jaha vad gör man?
Kommer 2016 med LED belysning som man kan byta till?
Hur fick du bort locket under dörren? Passade T10 lampa till slut?
Lite offtopic... Kom att fundera på en sak efter jag "ledifierat" bilen.
Markbelysningen som sitter under sidospeglarna. När ska dom lysa? (Det enda tillfället de lyser är när jag trycker på lysknappen på nyckeln.)
SoKn skrev:Lite offtopic... Kom att fundera på en sak efter jag "ledifierat" bilen.
Markbelysningen som sitter under sidospeglarna. När ska dom lysa? (Det enda tillfället de lyser är när jag trycker på lysknappen på nyckeln.)
Ja det samma på min bil. Dom borde tändas vid upplåsning och låsning (egen inställning).
Titaniumgrå skrev:
SoKn skrev:Lite offtopic... Kom att fundera på en sak efter jag "ledifierat" bilen.
Ja det samma på min bil. Dom borde tändas vid upplåsning och låsning (egen inställning).
Märkligt.. Håller med dig. De borde väl tändas iaf vid upplåsning.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Bilen är körd 20 000 mil. Vad säg[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]

Startar ej

Det handlar inte om att bromspedalen blir stum eft[…]