Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Twendor
Har sett i prislister for V60 my15 at det vil komme rammeløst innvendig speil, likt det som er i V40. Er det noen som vet om kommer samme takfeste med SOS bryter-lysbrytere-og innfesting også?
Twendor
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Nej det är bara backspegeln som skiljer! :)

För R-design/Black-R MY15 så har det broderade R-design märket försvunnit. Snyggare utan! :-)-) Silver-ringarna på mittkonsollen ser betydligt trevligare ut än de i svart plast/gummi som fanns innan.

Till sist kan jag säga för de som är nyfikna på Premium Sound (Harman Kardon) MY15. GRYMT stor skillnad mot MY14! 8)
Användarvisningsbild
av Grodan99
XC90_Executive skrev:Nej det är bara backspegeln som skiljer! :)

För R-design/Black-R MY15 så har det broderade R-design märket försvunnit. Snyggare utan! :-)-) Silver-ringarna på mittkonsollen ser betydligt trevligare ut än de i svart plast/gummi som fanns innan.

Till sist kan jag säga för de som är nyfikna på Premium Sound (Harman Kardon) MY15. GRYMT stor skillnad mot MY14! 8)
Smaken är verkligen som baken......tycker precis tvärt om.....det broderade R-märket är verkligen snyggt och sticker ut lite....förstår inte varför de tog bort det. Ser tomt ut på de nya. Sen tycker jag att de nya silverringarna ser riktigt plastiga och smäckiga ut.....ett riktigt nedköp av Volvo. Ibland känns det som de ska byta detaljer mellan modellår för bytandets skull. För detta blev inte snyggt alls.

Verkar även som det strular med det elektriskta svankstödet.....ni som fått era bilar....har ni fått med det?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag tyckte att det broderade r-design märket på stolen var riktigt snyggt, synd att dom tog bort det. Men även dom nya silverringarna runt reglagen ser nytt och fräscht ut. XC60 verkar ha fått en ny backspegel likt V40 utan ram, mycket snyggt! :)

Elektriskt svankstöd fanns på XC60 från MY13 om man valde dom bättre skinnstolarna (Inscription). :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Här är en bild från min bil för er som är nyfikna på hur det ser ut med de nya ringarna! :D Jag tycker helt klart att det är ett lyft! :-)-)

Vad det gäller el-svankstödet så går det i produktion lite senare, så jag har inte det på min tyvärr! Stod med på första offerten har jag för mig, men var borttaget till den slutgiltiga.
Bilagor
IMG_5740.jpg
IMG_5740.jpg (400.06 KiB) Visad 475 gånger
Användarvisningsbild
av Snowie
XC90_Executive skrev:Här är en bild från min bil för er som är nyfikna på hur det ser ut med de nya ringarna! :D Jag tycker helt klart att det är ett lyft! :-)-)

Vad det gäller el-svankstödet så går det i produktion lite senare, så jag har inte det på min tyvärr! Stod med på första offerten har jag för mig, men var borttaget till den slutgiltiga.

Ser ut att vara allt och lite till i den där bilen :D
El-svankstöd är något jag saknar, väldigt trångt att få ner handen och skruva på svankstödet.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Men lever bara en gång! :-)-)

På XC60 är det hur lugnt som helst att komma åt och skruva på svankstödet! :D Det är en sån grej som jag dessutom bara gör en gång, sen brukar jag aldrig röra det mer. Sportstolarna är heelt underbara!! ;;-O
Användarvisningsbild
av torwald
XC90_Executive skrev:Men lever bara en gång! :-)-)

På XC60 är det hur lugnt som helst att komma åt och skruva på svankstödet! :D Det är en sån grej som jag dessutom bara gör en gång, sen brukar jag aldrig röra det mer. Sportstolarna är heelt underbara!! ;;-O
Kul! Jag har beställt de stolarna också, hoppas jag håller med :) Tråkigt det där med ljudet bara...nu börjar ångra mig. Jag vågade inte köpa det då jag inte gillade de gamla PS-systemen och man kunde inte provlyssna. Valde taklucka och electric silver i stället. Däremot gillade jag väldigt mkt mitt gamla PS från Dynaudio.

Hehe jag hade inte fattat att det var nya ringar. Såg nämligen min på hos ÅF och tittade in genom rutan där den stod helt inplastad. Då poängterade jag till min sambo: "titta de har till och med satt plastskydd runt rattarna" :D
av ricopet
XC90_Executive:
Kul att höra att det nya PS-systemet låter bättre. På vilket sätt är det stor skillnad, går det att jämföra med tidigare Dynaudio systemet nu?
Antar att ditt system inte är inspelat än, så lär väl i så fall inte bli sämre med tiden!

Har själv beställt en V40 med Premium sound, och bättre ljud än PS på MY13 är ju önskvärt...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
torwald skrev:Kul! Jag har beställt de stolarna också, hoppas jag håller med :) Tråkigt det där med ljudet bara...nu börjar ångra mig. Jag vågade inte köpa det då jag inte gillade de gamla PS-systemen och man kunde inte provlyssna. Valde taklucka och electric silver i stället. Däremot gillade jag väldigt mkt mitt gamla PS från Dynaudio.

Men du kan vara lugn. HP-låter riktigt bra det med! :D
ricopet skrev:XC90_Executive:
Kul att höra att det nya PS-systemet låter bättre. På vilket sätt är det stor skillnad, går det att jämföra med tidigare Dynaudio systemet nu?
Antar att ditt system inte är inspelat än, så lär väl i så fall inte bli sämre med tiden!

Har själv beställt en V40 med Premium sound, och bättre ljud än PS på MY13 är ju önskvärt...
Tycker det påminner ganska mycket om det gamla Dynaudio-systemet. Men jag rankar nog detta ännu högre. Mycket mer klart ljud enligt mig. Låter inte alls tillgjort och trots att man krämar på max så låter det klockrent (förutsatt att det är bra kvalité på musiken då). Jag är utbildad inom bland annat ljud och akustik och jag har alltid ett album som referens - Hell Freezes Over med Eagles. Speciellt Hotel California och den låter magiskt bra i nya PS! 8)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]