Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
torbjorn_75 skrev:
simonhalmstad skrev:om jag beställer en XC90 i höst och t.ex får den levererad i december så får man en MY14, mycket konstigt.
Det är inte konstigt, det är 2014 nu. Eller vilket december pratar du om?
December 2014. För de bilar Volvo levererar på hösten brukar ju va nästa modellår alltså 2015 men den är uttgaen 14. Jag menar att alla bilar går in på MY15 nu och XC90 är kvar på MY14, det kan betyda att en XC90-14 är nyare tillverkad än en Volvo modellår 15.
av MTH
kmi skrev:https://www.media.volvocars.com/

XC90 er den eneste som ikke findes som MY15
(iøvrigt ikke meget nyt til xc60)
Gillar speciellt mycket att den gamla hederliga T5:an nu finns i XC60 om man väljer T5 AWD. Givetvis inte i Sverige då vi enligt Volvo endast skall puttra runt i sura dieslar och små fyror men borta i USA kan man i alla fall glädjas åt den nyheten.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Varför är det 254 i den och inte 260 som förr? Som någon sa tidigare här på forumet, VPS mobbar dom som gillar bensinmotorer.
av Linqid
simonhalmstad skrev:
torbjorn_75 skrev:
simonhalmstad skrev:om jag beställer en XC90 i höst och t.ex får den levererad i december så får man en MY14, mycket konstigt.
Det är inte konstigt, det är 2014 nu. Eller vilket december pratar du om?
December 2014. För de bilar Volvo levererar på hösten brukar ju va nästa modellår alltså 2015 men den är uttgaen 14. Jag menar att alla bilar går in på MY15 nu och XC90 är kvar på MY14, det kan betyda att en XC90-14 är nyare tillverkad än en Volvo modellår 15.
XC90 kommer inte tillverkas hela vägen till generationsskifte. Verktygen skickas till Kina, och ett lager av utgående XC90 MY14 byggs upp. Därav kan du beställa en MY14 (dvs färdigspecad lagerbil) även till hösten.
Användarvisningsbild
av Funk
Därav kan du beställa en MY14 (dvs färdigspecad lagerbil) även till hösten.
Personligen skiljer jag på att köpa en lagerbil mot att beställa en....småsaker kanske men sådan är jag.. :wink:

/Thomas
av Linqid
Funk skrev:
Därav kan du beställa en MY14 (dvs färdigspecad lagerbil) även till hösten.
Personligen skiljer jag på att köpa en lagerbil mot att beställa en....småsaker kanske men sådan är jag.. :wink:

/Thomas
Jaja... :wink: :oops:
av perhall
simonhalmstad skrev:Varför är det 254 i den och inte 260 som förr? Som någon sa tidigare här på forumet, VPS mobbar dom som gillar bensinmotorer.
Sant om mobbing.. men det var väl rätt länge sen det var 260 i T5, i V70N/S60...?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ja det kanske var längesedan, riktiga T5 i V70 slutade dom tillverka i årskiftet 06/07. Vet ej om dom körde med den i S60 till 09. Har set att turboaggregatet sitter lite mer annorlunda på de nyare modellerna exempelvis V40, då det är mer "svängt", på den bilen jag hade satt det mer över motorn så som V70R.

Men det är ju klart lite modifieringar har ju dock hänt, dom skruva upp motorvolymen från 2,4 till 2,5 och ökade vridmomentet lite. Kanske den fink nytt turboaggregat också? Ser ut att va lite av enklare typ :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]