mixad skrev:Köpte min V60 med Premium Sound idag. Ska dock hämta den på fredag. Den är servad i Januari 2012. Tror ni den har blivit uppdaterad då? Vill ju ha det nyaste uppdateringen när jag hämtar den på fredag.
Jag förmodar att du redan provspelat PS i din kommande bil och redan gjort dig en uppfattning om ljudet var bra el dårligt. Sedan kan du altid ringa in där den är servad och höra vad de gjorde vid senaste servicen.
Jag ska själv in med en V70 för uppradering av Sensus och de ska då ochså kika på om det fans något för stereon. PS i min låter verkligen inget vidare, HP låter 10 gånger bättre. ljudet är raspigt, bumligt, rörigt och saknar tryck.
Hade HP i min gamla V70N med ett Pa300 och det lät betydligt bättre, rent ljud och bra tryck.
Största nackdelen med PS är avsaknaden att kunna köra rent 2-kanaligt stereo ljud, det processade ljudet bara förstör.
Fattar fortfarande inte hur Volvo kunde göra denna fadäs, "ett ljud i världsklass", som de själv uttrycker det.
Ska dok tillägga att vad som låter bra är väldigt individuellt och många är nöjda med sin PS anläggning.
Vad tyckte du själv då du provlyssnade?