Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xerys2013
einlajo skrev:Har någon frågat Polestar om det kommer att komma några programvaror för 2 liters dieseln?

mvh
Lars
Har mailat dem gällande D4 2.0l och fick väl det något svävande svaret att något sådant finns ej för tillfället...
Tror inte man ska räkna med ett sådan under den närmaste framtiden, om det ens kommer.

Sen är ju min personliga åsikt att jag kan tycka det är lite märkligt. När jag köpte min bil så skiljde det sig i runda slängar 4000 mellan min D4 och den svagare D3. Visst, det är ett större hopp mellan D4 och D5, men att enbart motivera utebliven polestar till dessa att det inte ska konkurrera med större motorer köper jag inte. FÖr i mitt fall hade det blivit betydligt dyrare att köpa en D3 med PS ist för en D4 utan. Kanske handlar om att det är dyrt att ta fram en sådan optimering och att få skulle köpa den.. I dont know.

MEn skam den som ger sig, det kanske kommer en vacker dag...
av perhall
Fast en D3 kan ju hur som helst uppgraderas lätt till 163 el 177 hk, det är ju provat och klart (även om väl 177 hk D4 i V50 bara hade 350 Nm).
Att få upp D4 till mer än 177 hk kanske inte är så lätt givet kraven i övrigt.

D4AWD är ju en nedtrimmad D5 = kostar ingenting att plocka fram en uppgradering i princip.
PH
av Maskin30
Är det nån som uppdaterat D4 AWD än?
Var in på Volvo i dag,gick ej till min iaf.
Funkade ej när han skulle lägga beställningen på mitt reg nr.,verkar ju knepigt.
Dom hade ej gjort nån annan på MY13 än heller.
Han skulle ringa upp när han visste varför,men ej hört nåt än.
av macetote
Maskin30 skrev:Är det nån som uppdaterat D4 AWD än?
Var in på Volvo i dag,gick ej till min iaf.
Funkade ej när han skulle lägga beställningen på mitt reg nr.,verkar ju knepigt.
Dom hade ej gjort nån annan på MY13 än heller.
Han skulle ringa upp när han visste varför,men ej hört nåt än.
Jag har iaf verkstadstid nästa vecka för min uppdatering. Bekräftelsebrevet kom i veckan.
Användarvisningsbild
av Perra83
perhall skrev:Fast en D3 kan ju hur som helst uppgraderas lätt till 163 el 177 hk, det är ju provat och klart (även om väl 177 hk D4 i V50 bara hade 350 Nm).
Att få upp D4 till mer än 177 hk kanske inte är så lätt givet kraven i övrigt.

D4AWD är ju en nedtrimmad D5 = kostar ingenting att plocka fram en uppgradering i princip.
PH
D4 i V50 har 400Nm.

RICA finns för oss som inte kan få Polestar.
Användarvisningsbild
av Snowie
alltid trevligt att se lite polestar emblem på bilarna:D
av Maskin30
Tänkte uppdatera nästa vecka.
Är nyfiken på priset för er andra,jag skulle få 5% rabatt.
Verkade vara helt kört att få ner det mer.
Nån som fått bättre pris?
av macetote
Maskin30 skrev:Nu är den uppdaterad.
Blev bättre än jag trodde. :lol:
Maskin30. Jag fick ca 12% rabatt. Efter några veckors användande har jag märkt att jag inte använder sportläget alls lika ofta som Innan optimeringen. Och frågan är om den inte tom går lite snålare, iaf växlar automaten upp snabbare. Hur gör du, sätter du dit Polestarmärket? Tkr inte jag ser märket så ofta.

Det är aningen svårt att se på bi[…]

B6304

Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]