- mån 04 mar 2013, 08:47
Sedan tror jag inte att Du kan skylla allt på Volvo utan mycket hänger också på de som utveckalar applikationen som använd i telefonen T.ex. spotify. Se bara skillnaderna mellan IOS och Android i nämnda applikation. Önskemålet Du har ang. röststyrningen är nog inte Volvo som skall utveckla utan det ligger nog mer på app tillverkaren Spotify.
Då min telefon sitter i hållare på instrumentbrädan har jag ej de problemen med att byta spellista som Du verkar ha.
MrNorth skrev:Nej Shuffle blandar bara låtarna i spellistan och spelar varje låt en gång. Annars får man använda något som heter repeat eller Dyl. Vet dock inte om det går att köra detta på en spellista eller bara på enstaka låtar.chrand skrev:Är inte meningen med shuffle att den ska slumpmässigt spela låtar ända tills man aktivt säger stopp?
Även en spellista som man spelar med shuffle kommer till sista låten.
Det har hänt mig också. Då har jag fått markera en ny låt allternativt byta spellista och starta igen.
Antar att du menar att du måste plocka upp telefonen, slå in din pinkod, leta upp spotify och börja fibbla med den? Inte så kul när man kör bil, kan ju tycka att Volvo som är så extremt noga med säkerheten inte kunde göra bättre på denna punkten, absolut största anledningen till trafikolyckor är ju när föraren börjar göra annat än att köra bil, och jag känner mig extremt trafikosäker om jag måste börja gräva efter telefonen djupt i jeansfickan och börja fibbla med den när jag borde ha ögonen på vägen/alternatvt ett öga på vägen, ett på lcd-displayen.
hoppas absolut volvo kommer med en sensusuppdatering som gör att man kan styra sin media/musik även med rösten
musik-spotify-låtlista-melodifestivalen-blanda-spela (hur enkelt som helst, egentligen). Men det föutsätter att man struntar i den meningslösa blåtandsstreamingen och kör ex wifi i bilen och bygger en riktig spotifycontroller likt sonos... för att få den ökade funktionaliteten.
En av anledningarna till att jag är så "på" att volvo fortsätter uppdatera sensus, för det finns SÅÅÅ mycket att lägga till här och förbättra.
KOM IGEN VOLVO, DET ÄR 2013!!!! Denna typ av begränsad blåtandskontroll hade vi för 5 år sen...
/S
Sedan tror jag inte att Du kan skylla allt på Volvo utan mycket hänger också på de som utveckalar applikationen som använd i telefonen T.ex. spotify. Se bara skillnaderna mellan IOS och Android i nämnda applikation. Önskemålet Du har ang. röststyrningen är nog inte Volvo som skall utveckla utan det ligger nog mer på app tillverkaren Spotify.
Då min telefon sitter i hållare på instrumentbrädan har jag ej de problemen med att byta spellista som Du verkar ha.