Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MartinIor
Jag är sjukt irriterad över att om man har V60 -11 så funkar inte den "nya" VOC appen. Den funkar bara med -12 och senare?!
Själv har man voc och disel värmare och får köra på den "gamla" appen som kör sms varianten.
Vad är svaret från Volvo när man frågar vad som skiljer 11-an och 12-an ifrån varandra, jo...vet inte, det där är något som VOC måste ändra i sin mjukvara på appen.

Någon som har ett bättre svar här?
De vill nog inte ändra. Det är inte säkert att det går heller. Det finns kanske inte möjlighet till 3G i den äldre hårdvaran. Men jag vet inte. Nya funktionaliteten kom ju i alla fall samtidigt med införandet av Sensus.
Jo, just det, jag var snurrig och tänkte på V70. Där kom Sensus modellåret 2012.
Då är det bara frågan om det är samma telefonmodul i alla med Sensus, eller om den ändå uppdaterades i V60 också år 2012.
av x020377
XC90_Executive skrev:
LOTEZ skrev:* Såvida bilen inte har oljebrännare - vad ska man ha den till då? (om man inte betalar 18000 för bensinvärmare) ?

Jag betalade 13000kr för värmaren till min V60 T6. :wink:

Ang VOC så är jag väldigt nöjd! Det jag saknar är fler funktioner, som jag vet dyker upp senare. Jag fick en förfrågan om att vara med och testa ut nya funktioner, vilket jag tackade ja till. Men inte hört något mer om det....
Jag tackade också ja, och fick en stor del av VOC-funktionerna tillgängliga via "Min Volvo" i går.
Ser mycker bra ut och är något jag saknat. Man vill tex kunna starta värmaren från en websida, smidigare och snabbare än från telefonen.
(Även om det inte behövs idag i det fina vädret! :-) )
Användarvisningsbild
av johnse
Häftigt, berätta mer! Kan man se och hantera sin körjournal?

Jag har skrivit till sajten och frågat om man kan få komma med i testprogrammet. Håller tummarna.
av MattiasD
Jag gillar verkligen tanken med körjournalen. Men implementationen är simpel. Fler parametrar vill jag se - motortemp, yttertemp, etanolhalt osv. Körjournalen borde känna av när jag tankat så jag kan mata in bränslepriset.

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]